כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עושה צרות: התנגדות לביקור האפיפיור בכותל

הביקור בעוד חודש מעורר התנגדות נוספת: הפעם סביב הגעתו לכותל • רב הכותל: "הביקור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים"

האפיפיור ונתניהו, צילום: פלאש90
האפיפיור ונתניהו, צילום: פלאש90

בקורו הצפוי של האפיפיור בישראל בעוד כחודש ממשיך לעורר סערה: יהודה שלזינגר בישראל היום חושף כי בקורו הצפוי בכותל המערבי נתון בספק מפאת התנגדותם של אנשי הכותל, וזאת בעקבות לוח הזמנים של הביקור שאינו תואם את צרכי המתפללים.

יצוין, כי הביקור כבר הספיק לעורר התנגדות רבה מכיוונים שונים כאשר בחודש האחרון אף נשמעה הטענה כי ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור את הבעלות על מתחם קבר דוד בהר ציון. אולם עתה הביקורת היא מכיוון שהביקור נקבע ליום שני בבוקר, יום בו נערכים אירועי בר מצווה רבים בכותל המערבי ומשום כך לא ניתן לערוך את הביקור בשעות הבוקר המאוחרות. גורם בכיר בהנהלת הכותל אף אמר כי כבר עתה נרשמו כמאה משפחות לעריכת בר מצווה באותו יום ואף צפויים להירשם משפחות רבות נוספות.

מנגד, לא ניתן גם להקדים את שעת הסיקור משום שלטענת אנשי הכותל ההקדמה תפגע במתפללי מנייני הנץ הקבועים. בימים האחרונים אף נערכו מספר פגישות בין אנשי הכותל למשטרה בניסיון למצוא פתרון לבעיה אך זו נותרה בעינה.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' אמר: "ביקור האפיפיור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים או חוגגי בר מצווה. יש למצוא פתרון ולערוך את הביקור בלי לפגוע במתפללים. רחבת הכותל לא יכולה להיסגר אפילו לא לרגע אחד בגלל הביקור".
ירושלים כותל ביקור האפיפיור פרנציסקוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד