ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דרעי חושף: מה אפשר לעשות באופוזיציה?

וגם: ארליך מפגין כישורים, משרד יח"צ חדש מתזז את הברנז'ה, סכסוך 'המשפיעים' ותזוזות חמות בשוק הנייעס

דרעי חושף: מה אפשר לעשות באופוזיציה?

כבר לא 'משפיעים'

מהפכות בשוק הנייעס
• בימי עלומיו כבחור ישיבה, היה לייבל'ה שותף פעיל בקו הנייעס 'הקול החרדי' בשידורים ועידכונים ישירים עם האחים יום טוב ויענקי ביכלר - שהטמיעו את המושג נייעס בקו טלפוני ביחד עם מני גירא-שוורץ, ומאוחר יותר, לאחר פרישתם לטובת האסטרטגיה והנחיית כנסי מד"א החליפו אותם השדרנים בנימין מחלב, צביקה גרוניך ומוטי סגל.

עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שלאוזניו של לייבל'ה הגיע מידע על שינויים הצפויים בקו. בין השאר שינוי השם: 'הקול החרדי' במקום 'קו החשיפות', שינוי הקו: מספר 050-8001818 במקום ה- 1900, ושינוי המזל: עם עזיבתם של מספר כתבים כצביקה גרוניך, ישי כהן ומשה פלדמן. לייבל'ה עוקב במקביל גם אחרי שינויים צפויים ב'קו הסקופים' של יענקי קצבורג.

• ואפרופו שוק הנייעס המשגשג: ללייבל'ה גונבה השבוע שמועה על הקמת משרד יחסי ציבור חדש במגזר החרדי בשם 'הצוות'. על פי המידע החסוי שקיבל לייבל'ה, יתמקצע המשרד החדש בעיקר בייעוץ וקידום של גופים בעולם התורה, חצרות חסידים ואישי ציבור. בראש המשרד עומד יחצ"ן חרדי שברזומה שלו קידום של כמה פרויקטים בעבר. לייבל'ה, כדרכו, מסתפק בחשיפת הלוגו של המשרד החדש.





• ואם במני גירא שוורץ עסקינן, החושף הותיק של 'הקול החרדי' הגיש ביום השלישי השבוע כבקי ורגיל את המהדורה המרכזית המובילה במגזר של אבי מימרן ברדיו 'קול ברמה'. הסיבה: מימרן עצמו שוהה בארה"ב. למרות זאת, הופתע לייבל'ה לשמוע למחרת את קולו של מימרן בוקע על גלי הרדיו. התברר כי המגיש הבכיר לא יכל להתאפק והוא הגיש את המהדורה היישר מרדיו 'קול שלום' בארה"ב. על אף הרצון הטוב, בדקות הראשונות של השידור היו תקלות, בשלהן נאלץ לשדר ניצן קידר.



דרעי עושה נכדים באופוזיציה
• אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס, שאשתו קוננה לאחרונה כי יכל לצאת ראש ישיבה, כפי שתוכלו לקרוא כאן, החליט להפגין את כוחו בתורה. לייבל'ה, שעוד זוכר את האריה השואג מגיע ללמוד ולמסור שיעורים בבאר יעקב בתקופת מעשיהו הזכורה, הופתע לגלות השבוע ברשת תמונה בה נראה דרעי שוקד על הכנת שיעור, אותו ימסור לפני שיעורו של נשיא מועצת חכמי התורה בישיבת בין הזמנים באשדוד.

לייבל'ה גם חשף שדרעי לומד חברותא באופן קבוע עם הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון [אתה ידעת את זה, נוביק?], והוא ניצל זאת כדי להכין עמו את השיעור. אך בשבת הוא החליט שהוא לא מרוצה מהתוצאה, ובמוצאי שבת החל להכין שיעור חדש. ועל זה לייבל'ה אומר אשרי מי שגדול בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו.





• בזמן שעקב אחרי דרעי, שחגג ביום רביעי באולמי בית ישראל ברית לנכדו, האזין לייבל'ה לשיחת ברכה שקיבל היו"ר מראש הממשלה. נתניהו הדגיש בשיחה את הפלא שהברית יצאה דווקא ביום הפטירה של אביו של אריה - רבי אליהו דרעי ז"ל, שהרך הנימול אף נקרא על שמו. אלא שזה היה רק קדימון, ביבי הוסיף וטען בבדיחות הדעת לדרעי כי הוא משיג את כולם בנכדים. דרעי לא נותר חייב וענה לו כי "באופוזיציה זה מה שנשאר לעשות".

• באותו אירוע: בני מינצר, האיש שמתכנן נטישה של עולם המסרונים, נצפה כשהוא טומן את ידיו גם בהכתרת המרן החדש. בשמחת הברית המדוברת, הגיע בני להתברך מנשיא מועצת החכמים - לקראת חתונתו בחודש סיון הקרוב.

הצלם יעקב כהן תיעד





• ומש"ס לאחות האשכנזית: ח"כ מנחם לייזר מוזס, שמירון חשובה לו לפחות כמו ציונו של ה'אמרי חיים' זיע"א, הגיע הבוקר לסיור עם שר התיירות עוזי לנדא בעיר. קודם לסיור נצפה מוזס מתפלל עטור בטלית ותפילין בציונו של הרשב"י.





• חסיד ויז'ניץ נוסף, החולש על האופוזיציה של מאיר רובינשטיין בביתר - מנחם זיידה - החליט להרחיב את תחומי השפעתו עד למירון. לייבל'ה מקווה שהכל תקין במועצה המקומית.





• תושבי אלעד חגגו השבוע את חזרת האדמו"ר מנדבורנה אלעד לישראל. כיאה לעיר ואם בישראל, הגיע ראש העיר ישראל פרוש לקבל את פני האדמו"ר בנתב"ג





• וממי שחזר לזה שאך המריא: לייבל'ה הגיע בימים האחרונים לבית הגר"ח קנייבסקי, וחיפש בנרות את המשב"ק אריה המסור. לאכזבתו נמסר לו כי האחרון יצא לשליחות מסוימת בעולם.

ליפא מנחם בטריקו וקאפטן
• בזמן שחלק גדול מקוראיו המושבעים של לייבל'ה קיימו בליל שישי האחרון את מצוות היום בהידור וסעדו את ליבם בטשולנט, התכנסו בבניין לשכת עורכי הדין מספר משפטנים חרדים יחד עם יו״ר הלשכה, עו״ד דורון ברזילי, ומנכ״ל הלשכה, עו״ד גיל סלומון, להשקת פורום 'חרדים למשפט'.

בין שלל הנושאים שעלו לשולחן בשעת הכינוס, שמע לייבל'ה על פתרון ייחודי להשמת משפטנים חרדים במערכות המשפט בישראל. חברי הפורום שהשתתפו בכינוס הם רוני פאלוך, אברהם מנלה, רפי אסרף, משה מורגנשטרן, ישראל באך, חיים מן ואבי דז'דק - שנבחר להיות מתאם הפעילות בין הלשכה לחברי הפורום החרדי.





• לייבל'ה, שהתאהב בדמותו הססגונית של המטאור הדגלאי מנחם שפירא, עקב וגילה כי לאחר יום דרמטי במועצת עיריית בני ברק, נסע שפירא ביום רביעי לשאוף אויר צח במלון גלי צאנז בנתניה, שם ישב לפגישה עם שמעון שר, מ"מ ר"ע נתניה, ואליעזר סורוצקין, מנכ"ל 'לב לאחים'. לייבל'ה מסרב לחשוף את תוכן הפגישה.

צילום: משה גולדשטיין





• ואותו שמעון שר נצפה כשהוא מתחזן בסעודת ההילולא ושמחת האירוסין בחצר החסידות, כאשר ניגש לעמוד בשל האבל על פטירת אמו ע"ה.





• עוד בענייני אבלות: האדמו"ר מבעלעד זצ"ל נפטר בערב השבת האחרונה לאחר ייסורים, ובין בניו שיושבים 'שבעה' ישנו גם הזמר שלומי טויסיג. במסגרת אחוות קולגות והשתתפות בצער, הגיע הזמר ליפא שמלצר לניחום אבלים. לייבל'ה שגילה את ליפא עטוף בקאפטן כאדמו"ר מן השורה, הבחין בדבר מה חריג מבצבץ מתחת לקאפטן החסידי – חולצת טריקו. לייבל'ה ממתין במתח לראות איזה קליפ יוציא ליפא מהניחום המרגש.



בסוד צלמים מי יעמוד
שבוע מתזז במיוחד של כינוסים תורניים עבר על לייבל'ה המותש, שנאלץ לעקוב מקרוב אחרי ההתרחשויות הקטנות בשוליו של כל אירוע, לטובת קוראיו הנאמנים.

• היסטוריה נרשמה בכינוס הענק של 'לב לאחים': לייבל'ה, העוסק כבר שנים ב'קירוב', שמח לגלות 'התקרבות' גם בין הקולגות וצלמי החצרות, הלא הם משה גולדשטיין ושוקי לרר - הידועים בחיבתם ההדדית. השניים נצפו משוחחים לאחר תקופה ארוכה, ואף הסכימו להצטלם בשביל לייבל'ה.





• ואפרופו שיחות בכינוסים תורניים: בכנס של 'וכתבתם' למחרת, נצפו משוחחים סגן הראיס של ברקת חיים אפשטיין ובעל האולם המארח מנחם כרמל.

צילום: משה גולדשטיין





• ישראל כהן, העיתונאי המסור של 'כיכר השבת', שמשקפיו שמוטים תדיר על מצחו בעת קריאת הודעות באמצע נהיגה [לייבל'ה מקווה שהמשטרה לא מסתמכת על דבריו בנוגע לניקוד וקנסות], נצפה השבוע מתראיין אצל לונדון וקרישנבאום בערוץ 10. לאחר האיפור והראיון, בצעד נועז במיוחד, ביצע כהן סלפי עם שני הקשישים.





• ואותו כהן לא ויתר על שיעורו השבועי בדירה ברחוב הירדן 11 בבני ברק. השבוע הוקדם השיעור ליום רביעי, שם ישב כהן לשיחה עם מגיד השיעור יצחק פלדמן וידידינו יחיאל גלאי, האיש והקול הרדיופוני.



מקבץ:

פינת המזל טוב:
• הרב לייבל פפר, מו"ל 'בקהילה' ומחבר ספרים תורניים רבים במכונים שונים, אירס אמש את בתו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שלח מזל טוב באמצעות המייל... פפר הזריז השיב על אתר ובירך את לייבל'ה בחזרה.

• הרב אליהו גוט, מזכיר הוועדה הרוחנית של 'משפחה', לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

• סופרות עיתון משפחה חגגו גם עם בת שבע הבלין, שאיבדה את בעלה הרב צביקה הבלין ז"ל לפני כחודש, לרגל הולדת בתה, ועם הדס אפיק לרגל הולדת בנה.

• סגן ראש עיריית קריית מלאכי, חיים שטיינר, לרגל הולדת הנכדה.

• חיים פסל, סגן עורך מרכז העניינים, לרגל הולדת בתו. [לא מצדיק את הטעות בתאריך דלעיל].
לייבלה דרעי שניידר קבוצה ווטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד