כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המשטרה להורים: "פקידת הסעד תגדל את ילדיכם"

זוג ההורים מיצהר נעצר בחשד שרכבם השתתף בפעילות "תג מחיר" • מעצרה של האישה הוארך עד יום שישי, ושל הגבר עד יום א'

יצהר, צילום: ישיבת עוד יוסף חי
יצהר, צילום: ישיבת עוד יוסף חי

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של בני הזוג מיצהר שנעצרו בחשד שרכבם היה מעורב באירוע תג מחיר באום אל פחם.

מעצרה של האישה הוארך עד מחר (ו) בשעה 10:00 בבוקר ואילו מעצרו של הבעל עד ליום א'. השופט תלה את החלטתו בכך שהשניים שמרו על זכות השתיקה, אולם עו"ד בן גביר שייצג את השניים, מטעם ארגון חננו מסר כי השניים הדבר נבע מכך שמהשניים נמנע לפגוש עורך דין. בנוסף קבע השופט כי ישנו חשד למעורבות רכבם באירוע.

עמותת חננו: תושבת יצהר שנעצרה יחד עם בעלה סיפרה כי חוקרי המשטרה איימו שיקחו את ילדיה. מעצר השניים הוארך, ובזמן הדיון הפגינו עשרות נשים סמוך לבית המשפט.

עו"ד בן גביר טען בדיון כי חוקרי המשטרה הפעילו לחץ בלתי סביר על האישה ופגעו בזכויותיה הבסיסיות. לדבריה אחד החוקרים צעק עליה וטען כי ילדיה נלקחו בידי פקידת סעד. בנוסף הטיחו בה החוקרים כי "אפשר לשים X על התמונות שלהם ושלעולם לא יראו יותר את ילדיהם.

בן גביר: "התנהלות המשטרה שערורייתית. חוקרי המשטרה פגעו בצורה קשה בזכויות העצורים ובמיוחד בזכויות האישה, וזאת במטרה להפעיל עליה לחץ פסול בכדי להוציא ממנה הודאה במעשים שלא ביצעה".

"לצערי ההתנהלות החמורה של משטרת מחוז ש"י הביאה לכך שלא התאפשר לבני הזוג למסור את גרסתם, וזאת משום שנמנע מהם ייצוג משפטי. אני בטוח כי כעת, לאחר שהותר לבני הזוג לפגוש עו"ד, ימסרו את גרסתם שתבהיר כי אין להם חלק במעשים הללו, וישוחררו בהקדם מן המעצר".

דוברת מוא"ז שומרון מסרה כי מנהלת אגף הרווחה במועצה האזורית שומרון חיה שכנר פנתה בתלונה למחוז תל אביב במשרד הרווחה, למפקחת המחוזית לחוק נוער ולהנהלת שירותי הרווחה על כך שמשטרת ישראל עצרה שני זוגות הורים לעשרה קטינים ביצהר מבלי ליידע לא לפני לא תוך כדי ולא אחרי עד שעה זו את שירותי הרווחה, וזאת בניגוד לחוק הנוער על פיו אין להשאיר קטין נזקק ללא השגחה. לדבריה בכך סיכנה המשטרה את שלומם הרגשי והפיזי של קטינים שהקטן שבהם בן שנתיים וחצי והגדול בן 10. וזאת לאחר שהמעצר בוצע לטענת אחד ההורים לעיני הילדים שפרצו בבכי. לדבריה: "מדובר בהפקרות ובנושא שלא נעבור עליו בשתיקה".

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הביע זעזוע מהדברים ואמר: "מבלי לגרוע מחובתה של המשטרה לעשות את תפקידה, לא יעלה על הדעת שיופקרו ילדים ללא השגחה, מבלי ליידע את שירותי הרווחה. אני מצפה מהשר לבטחון פנים וממח"ש לחקור את הנושא ולבדוק כיצד קרה ששוטרים פעלו ללא שיקול דעת תוך פגיעה ברווחת הילדים ובהתאם להעמיד אותם לדין משמעתי". עוד הוא הוסיף בציניות: "חשוב שכוחות האכיפה יפעלו בגבולות החוק גם בתוך יצהר".
יצהר תג מחיר סעד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד