ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

פשרה בליכוד: דנון ונתניהו הגיעו להסכמה

המאבק המתמשך בין ראש הממשלה ויו"ר ועידת הליכוד באשר לשליטה במפלגה, הגיע לסיומו בהסכם פשרה

ועידת הליכוד. צילום: יעקב כהן
ועידת הליכוד. צילום: יעקב כהן

בחודשים האחרונים התקיים מאבק איתנים בין יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר ועידת הליכוד וסגן שר הביטחון ח"כ דני דנון, בשאלת השליטה במפלגת הליכוד. האם ראש הממשלה, המכהן גם כיושב-ראש הליכוד, או שמא הסמכויות מצויות גם בידי בעלי תפקידים אחרים במפלגה.

המאבק שהתחיל בתוך מוסדות הליכוד אחרי שדנון ניסה להגדיל את סמכויותיו על חשבונו של נתניהו, הלך והסתבך, והמשתתפים בו ירו בכל הכלים המוסדיים והמשפטיים האפשריים, ואף הגיע לכך שראש הממשלה נתניהו נאלץ לעתור לבית-המשפט העליון כנגד דנון ונשיאות הליכוד.

בהמשך, ערך ראש הממשלה בחודשים האחרונים סבב שיחות ופגישות אישיות עם חברי נשיאות הליכוד שמנהלת את ועידת הליכוד, הגוף העליון של המפלגה, במטרה לשכנע אותם להותיר את הסמכויות בידיו.

עמדת חברי הנשיאות הייתה כי במקום להכריע ולגרום לקרע במפלגת השלטון, ישבו הצדדים יחד ויגיעו לפשרה שתאפשר את המשך הפעילות המפלגתית. ואכן, אתמול (ה) הגיעו הצדדים להסכמה אודות ניהול מוסדות המפלגה ונקבע כי וועידת הליכוד תכונס בשבוע הבא כדי לאשר את הסכם הפשרה.

סדר היום של המרכז יכלול את ההחלטות הבאות:

1. יו"ר המרכז יוכל לכנס את מרכז התנועה על-פי שיקול דעתו ולערוך דיונים מדיניים ואידיאולוגיים.
2. בחודשים הקרובים יתקיימו מספר דיונים על עמדותיה של התנועה בנושאים שעל סדר היום.
3. בחודשים הקרובים ייערכו בחירות לכל מוסדות התנועה.
4. שיטת הבחירות לכנסת תיקבע עוד השנה.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ דני דנון, אמר היום (ה) לאחר ההסכם: "כל דרישותיי התקבלו, הדמוקרטיה חוזרת לליכוד והתנועה חוזרת לחיים. רק הליכודניקים ישמרו על דרכה ואופייה של התנועה".

יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר מסר: "אני שמח שהנושאים המרכזיים אותם דרשנו, ובמרכזם דיון חופשי בוועידה בנושאים מדיניים וכלכליים - הוסכמו בין ראש הממשלה ויו"ר הוועידה. דמוקרטיה וחופש הבעת דעה על ידי חברי התנועה היו ויהיו סימן ההיכר של תנועת הליכוד והנשיאות נתנה ותיתן לכך את כל הגיבוי הנדרש".
הסכם ליכוד ראש הממשלה שיחות מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד