ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגר"מ שטרנבוך מסביר: למה להילחם במזרחי

ראב"ד העדה החרדית נשא בדרשתו השבועית דברי הסבר על השקפת הציבור החרדי נגד הציונות הדתית • שואלים: הרי הם מחזיקים ביסודי התורה, מניחים תפילין, אוכלים מאכלים כשרים, למה צריך לריב עמם כל כך? • הראב"ד ענה, ואף ציטט את תשובת החזו"א בנושא • הדרך להחזיק את הבנים באידישקייט - לחנכם בדרך מתבדלת • השיחה המלאה בפנים

הגר"מ שטרנבוך
הגר"מ שטרנבוך

במשא השבועי שנשא הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית, בפני שומעי לקחו, התייחס הגר"מ לסיבה שבה הציבור החרדי, מתבדל ואף נלחם במגמות הציבור הדתי- לאומי.

הראב"ד החל את שיחתו בפסוקים מתוך תחילת הפרשה וציין, כי "אם האבא עצמו אינו מקיים את התורה והמצוות כראוי, אז לא יצליח לחנך את בניו כשורה, שעיר החינוך תלוי בדוגמה אישית. הבנים רואים איך האב מתנהג בבית ומזה נקלט במוחם מהי הדרך הראויה וזה משפיע עליהם הרבה יותר מכל מה שהאב מדבר עמם ומוכיח אותם.

"וזהו עיקר ויסוד מלחמת החופשיים בנו בזמננו, שמבקשים לעקור אותנו מדרך אבותינו. ולכן השתדלו מאד להחדיר בנו , שהאבא הוא אדם זקן וישן ואינו מבין כלום ואילו הם החדשניים והמודרניים וזהו דור תהפוכות ממש.

"הדרך להחזיק את הבנים שיהיו חזקים באידישקייט, היא לחנכם בדרך הקיצונית. היינו לחנכם בדרך שמורה ומבדלת מהחופשיים ולגדלם באופן שבכל אורח חייהם יהיו שמורים ושונים בתכלית מהחופשיים ואז יהיו מנותקים לגמרי מהרשעים.

כאן עבר הראב"ד להסביר את סיבת ההתבדלות מאנשי ה'מזרחי'.

"וכך אמר החזו"א זצ"ל לרב אחד, שהתלונן בפניו למה כל כך נלחמים נגד אנשי המזרחי, והלא הם מחזיקים ביסודי התורה, שה שומרי שבת ומניחים תפילין ואוכלים רק מאכלים כשרים ולמה צריך לריב עמם כל כך? וענה לו החזון איש: המזרחי הם בשיטה נגד הקיצונים, הם אומרים שזה מפריע לדרכי שלום וכו', והאמת היא שאדרבה, דווקא הקיצוניות היא העומדת על המשמר ומצילה מפשרות. ואם נלך בדרך המזרחי, אז החופשיים ישלטו עלינו ויעבירו את כולנו על הדת ולכן אנו לוחמים במזרחי .

"כי אכן אמת שלא כל יהודי יכול להיות 'קיצוני', אבל וודאי שאותם הלוחמים נגד הקיצונים, הרי הם עושים חורבן גדול לכלל ישראל".
הגר חזון איש קיצונים ה'מזרחי' חופשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד