כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אחרי 13 שנה: נמצאו שרידי חרדי ב'גראונד זירו'

באמצעות שימוש בכלים משוכללים, אותרו שרידי גופתו של יהודי חרדי שנספה באסון התאומים • הודעה נמסרה לבני משפחתו

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

שלוש עשרה שנה לאחר הפיגוע ההיסטורי של אסון התאומים - בו נהרגו גם ישראלים וחרדים, התגלו השבוע שרידים מגופותיהם של נרצחים חרדיים.

משפחה המתגוררת בשכונת בורו פארק קיבלה אתמול (ה) טלפון ממשרד הפתלוג הראשי של ניו יורק, שסיפר להם כי התגלו שרידים מגופתו של בעל המשפחה. לדבריו, באמצעות מיכשור חדש הצליחו לגלות שרידי גופות נוספים, בהם שרידים של ההרוג החרדי מבורו פארק והרוג ישראלי נוסף.

בימים הקרובים יועברו שרידי הגופה לידי המשפחה שתביא אותם לקבר ישראל.

מניין ההרוגים באסון התאומים הוערך בכיותר מ-6,000, יותר מכפול מהמספר שאושר לבסוף, רק 1,600 מהקורבנות זוהו בוודאות, אך הכוחות הרפואיים אספו בסביבות 10,000 חלקי עצם ורקמות לא מזוהים מאתר הפיגוע. חלקי עצמות המשיכו להתגלות עד לשנת 2006. בשנת 2010, צוות של אנתרופולוגים וארכיאולוגים חיפשו אחר שרידים אנושיים או חפצים אישיים בפארק פרש קילז, המזבלה העירונית אליה נלקחו הריסות הבניינים. הודות למאמץ זה נמצאו עוד 72 חלקי גופות.

תהליך זיהוי באמצעות DNA נמשך גם היום בניסיון לזהות עוד הרוגים. נכון לשנת 2011, 1,631 קורבנות זוהו, בעוד שכ-41% מהקורבנות עדיין לא זוהו. באסון התאומים נהרגו גם יהודים חרדיים, בגלל אי זיהויים נשמרו שמות הנרצחים בסוד, בשל בעיות עגינות וכדומה.
הרוג גופות חרדי אסון התאומים שרידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד