ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חרף המצב: מלמדים של קרלין ישבתו השבת בקייב

האדמו"ר מבעלזא הורה לחסידיו שלא לשבות באוקראינה, אך בקרלין לא חוששים • הסיבה: קייב רגועה ורחוקה מהמהומות, יחסית

בית הכנסת בקייב, צילום: פלאש90
בית הכנסת בקייב, צילום: פלאש90

חרף המתיחות באוקראינה נוכח המצב המלחמתי מול רוסיה, השבת אמור לשבות צוות מלמדים מקרב תלמוד התורה של חסידות קרלין בביתר עילית, בעיר קייב - בירת המדינה.

מטרת השבת הוא גיבוש מחד ומאידך, חיזוק ילדי המוסדות התורניים של קרלין בקייב, בניצוחו של הרב יעקב בלייך רבה של המדינה. כידוע, האדמו"ר מקרלין הקים בקייב אימפריה חינוכית, הכוללת תלמוד תורה, בית חינוך לבנות, ישיבה, כוללים ועוד. הרב בלייך שנמנה עם חסידיו, הוא זה שמנהל את המוסדות.

בטרם יצאו המלמדים אל היעד, הם נכנסו אל האדמו"ר כדי לקבל ברכתו. למעשה, בקרלין נוהגים, כי כל חסיד נכנס אל האדמו"ר כדי לקבל ברכת פרידה, כאשר הוא מבקש לצאת לחו"ל. לאחר קבלת ברכה ותדרוך, יצאה הקבוצה לדרך.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' הרי שהאדמו"ר מבעלזא הורה השבוע לחסידים שביקשו לשבות בעיירה 'בעלזא' באוקראינה שלא לעשות זאת, מפאת המצב הביטחוני. אולם בקרלין טוענים, כי קייב רחוקה מאד מזירת הקרבות וכי בבירה, שורר שקט ואין עילה לחשש כלשהו.

אולם בעוד שלגבי הנסיעה לקייב, החשש הופג עם קבלת ברכת האדמו"ר, הרי שבקרלין שורר אי בהירות רבה בקשר לנסיעה המסורתית לעיר מלינוב שבלב אוקראינה, לרגל יום ההילולא של ה'בית אהרן' מקרלין זצ"ל. הצדיק נפטר בי"ז בסיוון תרל"ב, בדרכו לחתונת נכדתו ונטמן בעיירה מאלינוב שבוואהלין אזור במערב אוקראינה.

בכל שנה, האדמו"ר נוסע עם פמליה מחסידיו, להשתטח על ציון ה'בית אהרן'. כאשר ה'יאר צייט' חל בשבת, האדמו"ר גם נוהג לשבות באזור. אשתקד למשל, שבת האדמו"ר בסטולין שבמדינת בלרוס. השנה, טרם הודיע האדמו"ר על תכניתו, אך העובדה שמלינוב שוכנת בלב הגזרה המתוחה, גורמת לתהייה בקרב קרלין, ולחשש כי יאלצו לוותר על הריטואל הקבוע.
בעלזא קייב קרלין בית אהרן מלינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד