כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לגזור ולשמור • איך לתחזק פרקטים?

מירה גרשוביץ', מנהלת תחום פרקטים בחברת אלוני, מנדבת טיפים לניקוי של פרקטים • איך לנקות ולתחזק בדרך היעילה והקלה • כנסי

לגזור ולשמור • איך לתחזק פרקטים?

פרקט מעץ טבעי, שהיה עד לפני שנים לא רבות אורח נדיר בעיצוב הבית הישראלי, הולך וכובש לו מקום של כבוד בחלל הבית הפנימי והחיצוני, תוך שהוא מצליח ליצור בעת ובעונה אחת מראה ייחודי, יוקרתי, טבעי וחם.

העץ מתאים לכל הבית – גם למטבח ולאמבטיה ואינו דורש תחזוקה מורכבת. הוא עמיד לאורך שנים, מתכתב היטב עם המגמה הטבעית המשדרגת את עיצוב הבית.

אם היינו צריכים לבחור 4 מילים שיתארו בצורה הפשוטה והברורה ביותר את מערכת היחסים שבין העץ והמים, היינו אומרים שעץ לא אוהב מים.

ראשית, עץ מתייבש במים. כשהוא מתחיל להתייבש יוצאים ממנו הנוזלים היוצרים סדקים שמאבדים בהדרגה את הרכות הטבעית שלו. שנית, המים בישראל הם מלאי אבנית, אשר מחלחלת אט אט פנימה והורסת את הציפוי שעל גבי העץ.


איך מומלץ לנקות פרקט מעץ?
פרקט עץ אינו מפונק ולא דורש ניקיון מסיבי. אני ממליצה להשתמש בשואב אבק לניקוי יום-יומי.

למה לשאוב ולא לטאטא? אבק מכיל גרגירי חול קטנטנים אשר מהלך גרירתם עם מטאטא גורם למקרו שריטות על גבי ציפוי הפרקט אשר לאט לאט הורסות אותו .לעומת זאת, תוצאה של שאיבת אבק היא נקייה יותר ולא הורסת.

חשוב לא להשתמש בהרבה מים אלא לנגב את המשטחים. מהיום הראשון להתקנת פרקט העץ בביתכם חשוב להקפיד על שימוש במוצרים מתאימים לפרקט עץ טבעי (בהתאם לסוגי הגמר המומלצים ע"י היצרן), ישנם מוצרים המתאימים לציפוי שמן, יש המתאימים ללכה, ללכה מבריקה ולשמן.

מוצרי הניקוי אשר נמכרים ברשתות השיווק עם הגדרה לפרקט לא מתאימים לניקוי מתמשך של פרקט עץ טבעי. הם מכילים חומרים כימים פעילים ולא ידידותיים לעץ, המוצרים האלו מתאימים היטב לפרקט סינטטי, כלומר פרקט למינציה.

בנוסף לניקיון שוטף, מומלץ טיפול תקופתי בפרקט באמצעות חומרים ייעודיים, המומלצים גם ע"י יצרני הפרקטים, לחיזוק וחידוש פרקט עץ, המותאמים לסוג הציפוי ולשימוש ביתי , ללא עזרה מקצועית.

שימוש בחומרים אלו ישמור על איכות הפרקט ומראהו הייחודי במשך שנים רבות, ללא צורך השקעה נוספת.

בניקוי פרקט טבעי מומלץ לפעול על פי הוראות היצרן ולהשתמש במוצרים טבעיים וייעודיים, מוצרים אלו עונים על דרישות הטיפול והתחזוקה ומתאימים לגימור של כל פרקט ופרקט. הם נבדקו בצורה קפדנית על ידי היצרן ומבטיחים שמירה על העץ לאורך שנים רבות.
הום סטיילינג טיפים עיצוב הבית ניקוי פרקטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד