י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ויזניץ בטבריה • האדמו"ר: נראה הדבר בעיני

אחרי קרלין וצאנז, גם ויז'ניץ מצטרפת: הקריה תוקם באיזור פוריה ותכלול כ-1400 יחידות דיור • תחילת העבודה: כבר בקיץ הקרוב

קרית צאנז בטבריה, צילום: משה גולדשטיין
קרית צאנז בטבריה, צילום: משה גולדשטיין

בשורה לחסידי ויז'ניץ. לאחר מאמצים מרובים, שכללו בירורים ובדיקת התאמת הצרכים לקהילה, מצטרפת החסידות לחצרות נוספות, כדוגמת קרלין, צאנז ואחרות, שהחליטו להשתכן בטבריה באזור פוריה. בימים אלו קיבלו חסידי ויז'ניץ את הבשורה, כי תוקם בע"ה, בברכתו ובהכוונתו של האדמו"ר מויז'ניץ קרית ויז'ניץ – באזור פוריה בטבריה.

בפרויקט הכללי בפורייה, אותו יזם ומנהל הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר, אמורים להבנות כ 1400 יחידות דיור, מהם עומדות כבר כעת למכירה כ 150 דירות.

מדובר בקרקע פרטית וכל האישורים הרלוונטיים לבניה, כבר התקבלו. הבניה , כך מבטיחים לרוכשים, תהיה איכותית והבניינים יהיו מצופים באבן. חשוב להדגיש כי לא מדובר בקבוצת רכישה, וכי כל הרוכשים מקבלים ערבות חוק מכר על כל התשלומים.

תחילת עבודות הבניה בשטח, אמורה להתחיל כבר בקיץ הנוכחי. לחסידי ויז'ניץ כבר מוצע לרכוש השבוע דירות במחיר ותנאים מיוחדים.

קבוצת אברכים העומדת לפני נישואי צאצאיהם, נכנסו אל האדמו"ר כדי לקבל את הכוונתו, ברכתו והצלחתו עם פתיחת מועד רישום ובחירת הדירות לפרויקט הדיור בקרית ויז'ניץ החדשה שבפתח.
האדמו"ר הרחיב בתועלת הנחוצה בכך והעניק להם את ברכת הדרך.

וכה היו דבריו: "ברצוני למסור לכם, אברכים יקרים: קהל אנשי שלומנו, מתרבה בלי עין הרע – כן ירבה וכן יפרוץ. אברכים רבים נישאים מדי שנה בלי עין הרע, ויש צורך במענה למגוריהם. לאחרונה עלה על הפרק הרעיון של השתכנות בטבריה – 'פוריה'.

האדמו"ר סיפר להם להלן, כי היה במקום המיועד והתרשם ממנו חיובית: "ביקרתי במקום לפני כחודשיים ובחנתי היטב במה המדובר. המקום ממש מופרש ומובדל משאר חלקי העיר. ניתן בעזרת ה' לבנות שם יישוב נאה ולהנהיג שם חיים יהודיים בס"ד. גם ראש העיר – שנכח במקום בעת ביקורי – רוצה ומוכן להיענות לדרישות ולצרכים ומקווים בס"ד שבקרוב יוכלו כבר להתחיל בעבודות שם.

"לכל השואלים, הנני נותן את ברכתי 'ברכת הדרך' לרכוש את הדירה ב'פוריה'. והנני מברכם שיעזור השי"ת ויצליחו, ויוכלו לבנות שם עיירה נאה וקהילה ויז'ניצאית ראויה, שיהיו לשם ולתפארת. ובוודאי יקל הדבר על ההורים.

"האברכים הצעירים, אינם חשים את המועקה בה שרויים הוריהם. האב נושא בעול כבד והינו טרוד ביותר כאשר עליו לחתן ילד בכל שנה, ולעתים אף שניים בשנה. ב"ה שישנם עסקנים חשובים הפועלים וחושבים עם כל הרצינות, למען הקל על הציבור, לטובתם ולרווחתם.

האדמו"ר גם ציין את קהילת ויז'ניץ השוכנת לא הרחק מטבריה, בעיר עפולה, שמתפתחת אף היא:
"נראה הדבר בעיני מאד לפתח מקום ישוב זה בצפון, לצד המשך ישוב קהילתנו הקדושה, המתפתחת והולכת בעיר עפולה. וכדבריי תמיד, ראשית כל יש להתפלל להשי"ת, בכל העיתים ובכל המצבים, ועל ידי כך ישנה סייעתא דשמיא. יעזור השי"ת שיהיה בהצלחה גדולה!".
ויז'ניץ טבריה עפולה מרדכי קרליץ פוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד