כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

4 כללים לכתיבת קורות חיים מנצחים

איך כותבים קורות חיים מוצלחים, על אלו כללים כדאי להקפיד, ומה עושים כשאין מספיק ניסיון תעסוקתי? • מדריך

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

כתיבת קורות חיים היא הצעד הראשון בדרך למציאת עבודה, כי הם מהווים את כרטיס הביקור שלכם בשוק התעסוקה. לפני שמתחילים לחפש עבודה, כדאי להשקיע זמן ביצירת מסמך מנצח שישווק אתכם היטב.

אם אף פעם לא כתבתם קורות חיים – התחילו כאן.

1. התאימו את קורות החיים למשרה
אנשים רבים שולחים את אותו מסמך קורות חיים לסוגים שונים של משרות ותפקידים, אך לכל תפקיד יש דרישות שונות ולכן יש מקום לערוך שינויים כדי לחדד ולהדגיש יכולות רלוונטיות לתפקיד כדי לצוד את עינו של המעסיק. תמיד זכרו שבצד השני יושב מעסיק שמחפש את האדם המתאים ביותר לתפקיד, ורק כאשר תהיה התאמה בין קורות החיים לבין דרישות התפקיד - הוא ירצה אתכם ויזמן אתכם לראיון. לכן, השקיעו כמה דקות לפני שליחת הקובץ, והתאימו אותו למשרה המבוקשת.

2. הקובץ צריך להיות קריא ומסודר
על פי סקרים שערכנו במהלך השנים, גילינו שמעסיקים משקיעים רק 30 שניות בממוצע בקריאת קורות החיים, זאת מכיוון שבעידן האינטרנט, כמות קורות החיים שהם מקבלים גדלה באופן משמעותי. אם הקובץ שיקבלו מכם יהיה מסוגנן יפה, נקי ומסודר, יהיה להם יותר קל לקרוא אותו. זה אולי נשמע שולי, אך לעיצוב קורות החיים שלכם יש השפעה רבה על היכולת שלכם להעביר מסר ממוקד בזמן קצר.

קורות חיים עמוסים וצפופים, ללא כותרות ודגשים, יקשו על המעסיק להתמקד ולהבין האם אתם האנשים המתאימים לתפקיד. לכן, הסתפקו בדף אחד, רשמו פירוט רלוונטי וחלקו את הקובץ לקטגוריות ברורות עם כותרות (השכלה, ניסיון תעסוקתי וכן הלאה). כמו כן, הימנעו משגיאות כתיב הן בלתי נסלחות ועשו הגהה יסודית למסמך. אם אתם לא בטוחים שכתבתם נכון, תנו לעוד מישהו לקרוא ולבדוק את הקובץ.

3. לזכור שמדובר במסמך רשמי
גם אם אתם יצירתיים במיוחד, כשזה נוגע לקורות חיים לא מומלץ להכניס פונטים ייחודיים, צבעים, תמונות, או מידע שאינו רלבנטי לתפקיד. את המסמך יש לכתוב באופן נייטרלי ורשמי ככל האפשר. קורות חיים לא אמורים להיות המקום שבו אתם נותנים דרור ליצירתיות שלכם, אלא המקום לפרט בצורה עניינית את ניסיונכם המקצועי.

לא יודעים איך לכתוב מסמך קורות חיים רשמי? היעזרו באשף לכתיבת קורות חיים חינם.

4. לכתוב על מה שיש, ולא על מה שאין
למרות שניסיון תעסוקתי הוא אחד מהקטגוריות החשובות ביותר בקובץ קורות החיים ,ניתן ליצור קורות חיים טובים גם עם ניסיון תעסוקתי קצר ואפילו, ללא ניסיון. כיצד? על ידי הדגשה של מיומנויות שרכשתם במקומות אחרים בחיים שלכם, כגון לימודים או פעילויות התנדבותיות וציבוריות. מקומות בהם היכולות המקצועיות שלכם באו לידי ביטוי בצורה שתעזור למעסיק להבין שיש לכם את מה שצריך כדי להצליח בתפקיד שהוא מציע.

במיוחד במצב שבו אין ניסיון תעסוקתי, חשוב לפרט על תכונות אופי והישגים שצברתם בעבר. זכרו: לפעמים מוטיבציה גבוהה ורצון ללמוד חשובים יותר מכל ניסיון.

לדוגמה: אם התנדבתם בחלוקת מזון, ציינו זאת תחת סעיף הניסיון התעסוקתי, כי מלבד נושא השכר, מדובר בעבודה לכל דבר, מה שעשוי להעיד על היכולות שיש לכם.

לסיום, חשוב לזכור שהרעיון הכללי הוא לציין בקורות החיים את הדברים שיכולים להעיד על הכישורים שלכם. דברים שיאפשרו למעסיק ללמוד עליכם ועל היכולות שאתם מביאים אתכם בצורה שתעזור לו להבין איך תתפקדו כעובדים.

לכתבות נוספות באתר AllJobs חרדים

הכותבת היא מנהלת המחלקה לשדרוג קורות חיים ב-AllJobs
קורות חיים תעסוקה כתיבה אול ג'ובס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד