י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הבורר מתקפל: "לא נדון בתביעת הסילוק"

שבועות אחדים לאחר מכתבם של גדולי ישראל שהבהיר כי הבורר הגרח"ג צימבליסט "דן מכח הערכאות ודינו דין ערכאות", מכריע הגרח"ג כי לא ידון בתביעות הסילוק של הגר"ש מרקוביץ' • מצהיר: "נדון בהפרות פסק הדין" • עו"ד רפי שיוביץ הודיע על התפטרות: "לא יכול לשבת בניגוד להתחייבות שקיבל הגראי"ל" • בפנים: המסמכים

הבורר מתקפל: "לא נדון בתביעת הסילוק"

לאחר מכתבם של גדולי ישראל שהתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ואשר בו הודיעו הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי ובית דינו של הגר"נ קרליץ, כי הבוררות של הגרח"ג צימבליסט הסתיימה זה מכבר, ו"כל דינו מכוח ערכאות", ולאחר שהגר"א כהנמן פנה בדרישה לבורר לפסול את עצמו ולהימנע מלדון כפי שהתחייב לגראי"ל במכתב שנחשף כאן, מספק היום (א) הרכב הבוררות את החלטתו.

"יובהר, לא נדון בתביעת התובע לסלק את הרב כהנמן מהישיבה", מקדים הגרח"ג, אך ממהר להצהיר כי ימשיך לדון בתיק המורכב: "מה שנדון הוא ביתרת תביעותיו של הרב מרקוביץ, בהן הוא טוען על הפרות פסק הדין ושזכויותיו בישיבה בהתאם לפסק הדין קופחו על ידי הרב כהנמן, ומכיוון שכך אין ספק כלל שיש לנו סמכות לדון".

שורה נוספת מעוררת מחלוקת בדבריו, מצביעה על הסמכויות שנוטל הבורר לעצמו: "משמעותו הפשוטה שיש לנו לא רק סמכות לפרש את פסק הדין הסופי - אלא גם לשנות אותו, כפי שכתב הרב הייזלר בנימוקיו בהרחבה".

הגרח"ג גם מתייחס למכתב שהפקיד בידי הגראי"ל, וכותב: "אשר לבקשתו האחרונה של הרב כהנמן שלא נתכנס עקב המכתב שכתבתי בתש"ס שאם הגראי"ל יבקש שלא להתכנס נקבל את דעתו, כמה תשובות בדבר ...זו הייתה חתימתי בלבד ולא הייתה על כך החלטה של בית הדין, מכיוון שכך אין הדבר מחייב את בית הדין", בהמשך הוא מפרט טיעונים נוספים מדוע אין המכתב מחייב את הפסקת הבוררות.

עו"ד רפי שיוביץ, הבורר שהחליף את הגר"פ שרייבר זצ"ל מטעם הגר"א כהנמן, הודיע על הסתלקותו מהבוררות, והבהיר כי הוא "מתקשה לקבל את הטענה שהמכתב פרטי, ומשכך צריך לפחות לברר עם הגראי"ל את שהובטח. במצב הדברים הנוכחי אני לא יכול לשבת ולדון בניגוד להתחייבות מפורשת שניתנה להגראי"ל".

דעת הגרח"ג צימבליסט




דעת עו"ד רפי שיוביץ



















פוניבז' בקשה הכרעה צימבליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד