ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

יתד תוקף בחריפות: להעניש מבצעי תג מחיר

הראשית של יתד נאמן מכוונת כלפי פעילי הימין: "תג ללא מחיר" • "אכולים משיחיות לאומנית"; "עטויי כיפת ענק מחוררת"

תג מחיר ביפו-בת ים, צילום: Yaffa48.com
תג מחיר ביפו-בת ים, צילום: Yaffa48.com

יתד נגד תג מחיר : בכותרת הראשית של העיתון הבוקר מכונות פעולות ההשחתה של פעילי הימין "תג ללא מחיר", זאת לצד דיווח על דיונים בשאלת החמרת הענישה כלפי מבצעיהם.

כותרת זו מצטרפת למאמר מערכת שהתפרסם ביום שישי האחרון מאת עורך העיתון הרב יצחק רוט העוסק בעניין "תג מחיר", ובו מוקיע הרב רוט באופן נחרץ את פעולות אלו ואת העומדים מאחוריהם.

המאמר פותח בציטוט של דו"ח מיוחד של מחלקת המדינה האמריקאית בנושא הטרור העולמי בו מוקדש פרק מיוחד לפעולות התג מחיר. המאמר מציין כי למרות שבדו"ח האמריקאי מואשמת ישראל בכך שאיננה מענישה את מבצעי הפעולות, הוא מתעלם מכך שהמשטרה וגופי האכיפה טרם הצליחו כלל לתפוס אותם.

"ההערכה הרווחת היא", תוקף הרב רוט, "כי מבצעי הפעולות הללו הם אנשי ימין קיצוניים, אכולי משיחיות לאומנית, הסבורים כי במעשי הוונדליזם שלהם, הם מגינים על 'כבודה' האבוד של מדינת ישראל.

"לא ברור כיצד פגיעה במסגד או ניקוב גלגלי מכוניות של ערבים אזרחי מדינת ישראל, משרתים מטרה כלשהי, אבל כאשר מדובר בקנאים לאומניים, אין מקום לדו-שיח הגיוני. על פי אותו דו"ח התקבלו במהלך השנה האחרונה דיווחים על 399 מקרים של התקפות מתנחלים שהסתיימו בפציעת פלסטינים או נזקים לרכוש. עוד צוין כי "קיצונים אלימים, כולל מתנחלים ישראלים, השחיתו חמישה מסגדים ושלוש כנסיות בירושלים ובגדה המערבית".

יתד שב ותוקף את מבצעי הפעולות הללו המנוגדים לערכים היהודים ואף מאשימם בפעולות אנטישמיות ברחבי העולם המתרחשים כתוצאה ממעשים אלו.

"אלו הם מעשים הראויים לכל גינוי, בוודאי כאשר מדובר בפגיעה באזרחים חפים מפשע, או במבנים החשובים לאותם אנשים. הרי אנו כיהודים, מתקוממים בכל נפשנו, כאשר אנו שומעים על מעשי ונדליזם כנגד מוסדות יהודיים מעבר לים, ורואים בכך פשעי שנאה. העולם הרחב מתבונן עלינו באותו אופן, כאשר קנאים – לרוב עטויי כיפת-ענק מחוררת, לעיתים עם ציציות מתבדרות וזקן עבות - מוצגים בעולם כמי שאחראים לביצוע מעשים נפשעים אלו ומוצבים ברשימה אחת עם רוצחים איסלמיים מתועבים.

"אין ספק כי הפרסומים הללו, במיוחד שהם יוצאים מפי גוף אמריקאי רשמי ובכיר, נותנים גושפנקא לשונאי יהודים ברחבי העולם, לבצע מעשים דומים נגד רכוש יהודי. לא שהם זקוקים לעידוד ותמיכה על מעשיהם, אבל מן הסתם יש בהם אכולי שנאה, שלא היו מגיעים לכלל מעשה, לולי היו רואים כיצד מתנהגים יהודים ב'מדינת היהודים', נגד רכוש מוסלמי ונוצרי."

"אוזלת היד של גופי אכיפת החוק במדינת ישראל, נגד מעשי הוונדליזם הללו, היא משוועת. העובדה שמכל מאות המקרים הללו בשנה האחרונה, כמעט ולא נתפשו המבצעים, היא תעודת עניות לאותם גופים שהיו אמורים לעצור את האשמים. אותה אוזלת יד, נותנת עידוד לקנאים הללו להמשיך במעשים מסוכנים וחמורים אלו, מתוך אמונה שיד המשטרה וכוחות הביטחון לא תשיג אותם.

"הללו גורמים נזק לכל האידיאולוגיה שלהם, למחנה ממנו הם יצאו, חוץ מהנזק הכבד שהם גורמים לעם ישראל. אנשים שפועלים בשם ה'דת' כביכול, בלי הכוונה רוחנית, בלי מורי דרך מוסמכים, מתוך דחף פנימי ולהט משיחי, הם אנשים מסוכנים לעצמם, לסביבתם ולעם היהודי כולו, ומן הראוי היה להשקיע כל מאמץ כדי לעצור אותם, לפני שתוצאות מעשיהם יגרמו לפגיעה נגדית רח"ל".
תג מחיר יתד פגיעה טרור ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד