כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אבי השוטר המרסס מבורו פארק: "בני חולה נפש"

מבוכה במשטרת ניו יורק והודעות גינוי מטעם חברי המועצה • אביו של החשוד: "דאגנו לו, ניסה להתאבד בעבר אחרי שפוטר"

הגרפיטי. צילום: אבליק
הגרפיטי. צילום: אבליק

שכונת בורו פארק עדיין סוערת בעקבות ריסוס הגרפיטי בערב שבת על ידי שוטר לשעבר, בעשרים יעדים מרכזיים בשכונה החרדית.

אתמול (א) פרסמו חברי מועצת עיריית ניו יורק הודעות גינוי למעשה. כאשר צמרת המשטרה המקומית נמצאת במבוכה רבה, שכן מזה שנים היא עמלה על בניית יחסי אימון עם הקהילה החרדית בברוקלין, וקיים חשש כי העובדה שמדובר בשוטר לשעבר תעיב על היחסים.

הסנאטור החרדי ר' שמחה פלדר אמר, כי מדאיג מאוד שמי שעשה את המעשה הנפשע היה שוטר. "אני מודה לה' שזה מעשה של אדם מופרע אחד ולא קבוצה שלמה", הוסיף פלדר. "אנחנו חייבים לשלוח מסר לכל הפושעים שמבצעים פעולות שכאלה, שאנחנו לא נסבול התנהגות כזו וכולם יענשו. הפחדנים שנמלטים מהמקום צריכים לדעת שאנחנו נמצא אותם בסוף, גם אם מדובר בשוטר לשעבר, והם יועמדו לדין".

צמרת המשטרה שזיהתה מיד את מבצע הגרפיטי, הבינה שהיא חייבת למצות את הדין עם העבריין. "העירו אותי בחמש בבקר", סיפר תומאס סטיבן - אביו של החשוד - לרשת אסושיאייטד פרס. "קיבלתי טלפון מהמשטרה ששאלה אותי אם בני בבית. [החשוד מתגורר ביחד עם הוריו ברובע קווינס י.ב.] ניגשתי לחדרו של בני והערתי אותו, דקות ספורות לאחר מכן כבר דפקו בדלת חוקרי המשטרה. שאלתי את בני בדאגה מה קרה, האם משהו נפצע, אבל בני ענה לי ביובש 'אל תדאג הכול בסדר'".

לדבריו, ביום שבת בסביבות השעה שמונה בערב, ביקש בנו את מפתחות הרכב המשפחתי כדי לקחת משהו. "אחרי כמה דקות שלא חזר הסתכלתי החוצה וראיתי שהרכב נעלם. אני ואשתי התחלנו לדאוג כי הבן שלנו לא בריא, הוא סובל מבעיות נפשיות ודכאונות, ואפילו ניסה להתאבד לאחר שפוטר מהמשטרה".

האב הוסיף וסיפר כי ביום ראשון בבוקר, כאשר בנו מייקל הושם באזיקים, היה בנו הקטן של מייקל בבית. לדבריו, הוא טרם בחר עורך דין, והוא אמור לעמוד בפני שופט היום.

כזכור, הכול החל מיד עם צאת השבת, כאשר ארגון השומרים בשכונה הוצף בטלפונים ופניות מתושבים חרדים בשכונה, שהתלוננו על גרפיטי שנכתב בספריי אדום על כלי רכב, אולמות שמחות, תחנות דלק, בית ספר לבנות של בובוב ועוד.

המשטרה עודכנה באופן מיידי, ובינתיים החלו לזרום סרטים ממצלמות האבטחה שתיעדו את המקרה. באחד הסרטים נראתה דמותו של מייקל סטיבן בבירור, אבל באף אחד מסרטי האבטחה לא נראה מספר לוחית הזיהוי של המרצדס הלבנה בה הוא הגיע. מי שהציל את המצב היה ילד בן 10 שהבחין בחשוד וניסה ללמוד בעל פה את מספר לוחיות הזיהוי של הרכב. הנער סיפר לאביו, שמיהר לעדכן את השומרים, וכך נלכד השוטר לשעבר.
בורו פארק גרפיטי אבא שמחה פלדר מייקל סטיבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד