י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תג מחיר בטלז סטון: הקטינים שוחררו למעצר בית

השופטת הכריעה כי קיים יסוד סביר שהקטינים היו מעורבים בעבירה, ושלחה אותם למעצר בית מלא עד יום חמישי

צילום ארכיון
צילום ארכיון

ארבעת תלמידי הישיבה הקטינים שנעצרו אתמול (א) בחשד לריסוס כתובות גרפיטי בטלז-סטון, עם הכיתובים "תג מחיר", "מוות לערבים" ו"כהנא צדק" - על גבי טרקטורים ומכולות באתר בנייה, הובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים.

החשודים הודו במיוחס להם. נציג המשטרה אמר בדיון כי הוא מבקש לשחרר את העצורים למעצר בית מלא בן 7 ימים, הפקדה של 2,000 ש"ח וערבות צד ג' על סך 5,000 ש"ח, זאת על מנת להגיש כתב אישום מהיר כנגד שניים מהם.

חלק מחומר הראיות שהציגה המשטרה, היה תיעוד של השניים קונים את הספריי - איתו כנראה ריססו את כתובות הגרפיטי.

פרקליטם, עו"ד נפתלי ורצברגר, ציין כי השניים הינם חסרי עבר פלילי. "לא מדובר פה בחבורה מתוחכמת וגם המיקום של העבירה הוא אתר בנייה. לא מדובר פה במסגד ולא כפר ערבי אלא אתר בנייה בישוב יהודי". עוד הוסיף ואמר, כי מעצר הבית אינו משרת את המשטרה ואף פוגע בהם. "כל אחד מהם לומד בישיבה, הם צריכים להמשיך ללמוד ולכן מעצר בית לא משרת שום תכלית".

השופטת דנה כהן-לקח סיכמה את הדיון: "בכל הנוגע למשיב 1 שהינו קטין בן 14.5 קיים יסוד סביר לחשד ואף למעלה מכך.." לגבי החשוד השני בן ה-12.5 כתבה: "קיים יסוד סביר לחשד, אולם הוא פחות בעוצמתו ביחס למשיב 1".

השופטת שיחררה אותם למעצר בית מלא עד ליום חמישי הקרוב, הפקדה של 500/200 ש"ח וערבות צד ג' 2,000 ש"ח.

בתוך כך, שלוש הנערות מיצהר ומבית שמש שנעצרו בליל אמש בהר ציון בירושלים, לאחר שירקו על כומר ותיירים בכנסייה, הובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים. השופט ד"ר אוהד גורדון הרחיק אותן מהעיר ירושלים עד לתאריך 28/05/2014, וערבות של 3,000 ש"ח כל אחת.

בחיפוש שנערך בתיקן האישי אמש עם מעצרן, נמצא דגל ישראל ועליו כתובות: "תג מחיר", "נקמה" ועוד.
תג מחיר שחרור קטין ערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד