י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם בית הדין בביתר יתקוף את חבר המועצה?

בית הדין המקומי ידון בעניינו של יקי הרשקופ, חבר מועצת העיר שעתר נגד השימוש בבית הכנסת של לעלוב

הרשקופ. צילום: ביתר בתנופה
הרשקופ. צילום: ביתר בתנופה

המאבק על קיומו של בית המדרש לעלוב בשכונת הגפן שבביתר עילית, רחוק מלהסתיים: לאחר ששופט בימ"ש השלום בירושלים הנפיק צו מניעה בערב שבת, ובו אסר על הנהלת בית המדרש החדש לעשות בו שימוש עד למתן החלטה אחרת בנידון, געשה העיר נוכח העובדה שחבר מועצת העיר יקי הרשקופ, שלבקשתו הוצא הצו, פעל נגד החלטת בית הדין של העיר, שקבע כי הנושא צריך להתדיין בפניו ולא בפני ערכאות.

אתמול (א) בבוקר, היה אמור בית הדין להתכנס כדי לדון בהשלכות מעשיו של הרשקופ. יש לציין, כי הרשקופ איננו מתייחס כלל לבית הדין ואף האשים במרומז בשיחה שקיים עם 'בחדרי חרדים' כי הדיינים הם מגמתיים ואינם משקפים את הלך רוחו של הציבור.

הרשקופ ביקש לנטרל את העוקץ שצפוי היה לצאת מבית הדין, בגין הצעד מרחיק הלכת שבו נקט, והוא שיגר שליח מטעמו לבית הדין, ומסר כי הוא מוכן להסיר את צו המניעה מבית המשפט, במידה וחסידי לעלוב יסכימו ללכת לבוררות בפני הדיין הגאון רבי מענדל שפרן בבני ברק.

בלעלוב לא ידעו האם מדובר בתרגיל שמטרתו להקהות את ההחלטה של בית הדין, או שהרשקופ אכן מתכוון לכך ברצינות והוא יציית לרב שפרן, בניגוד לבית הדין של ביתר.

הנהלת הקהילה שקלה לאמץ את ההצעה והעבירה מסרים כי הם נכונים ללכת להגר"מ שפרן. בשל כך, בית הדין הקפיא בינתיים את הדיון בעניינו של הרשקופ עד שיתבהרו הדברים.

עם זאת, אמש נמלך הרשקופ בדעתו ושיגר מסר חדש, לפיו אין לו כוונה ללכת לגר"מ שפרן וצו המניעה ייוותר על כנו. הדבר עורר את חמתם של בני הקהילה והם תכננו לארגן בימים הקרובים הפגנת ענק מול ביתו, על אי ציותו לדין תורה של בית הדין המקומי.

עסקנים נמרצים שנכנסו לתמונה, באו בדברים עם הרשקופ והציעו להעביר את מבנה בית המדרש שהינו נייד, לשטח אחר שאיננו מוגדר כציבורי ואיננו 'מסתיר את הנוף' לביתו, כפי שהאשים בעתירה שהגיש לבית המשפט. הרשקופ לא שלל את ההצעה ואף רמז כי אפשר וישתתף במימון ההוצאות הכרוכות בהעברתו.

בעקבות הדחיות החוזרות והנשנות ומסע התעתועים, אמורים הדיינים להתכנס שוב הערב ולהכריע כיצד לנהוג בעניינו של חבר המועצה הסורר.
לעלוב בית הדין יקי הרשקופ הגר ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד