י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רוצים חריגה? דברו עם הוועדה!

תקנות הבר-מצווה בחסידות גור עולות שלב: בבית שמש קיבלו החסידים הוראות ברורות כיצד אמור להתנהל האירוע • ומי שרוצה חריגות? יכול לפנות לוועדה מיוחדת • כל התקנות בפרסום ראשון

חסידי גור. צילום אילוסטרציה
חסידי גור. צילום אילוסטרציה

המצב הכלכלי השורר בארץ ובעולם מוביל את כולם לקיצוצים בהוצאות מיותרות וראוותניות. אולם כאשר מגיע הדבר לשמחות, גם אנשים הנלחמים כעת על מנת הלחם היומית, ואין ביכולתם לשאת בהוצאות מיותרות, שוחים עם הגל של הפאר והבזבזנות.

ומה עושים כשאין כסף? אברכים לוקחים על עצמם הלוואות כדי לממן חגיגת שמחת בר מצווה כמו השכן. הבעיה היא שגם השכן לווה עשרות אלפי שקלים בשביל להיות כמו השכן...

כפי שחשפנו לראשונה לפני כחודשיים, החליטו בחסידות גור להלחם בהוצאות מיותרות ומכבידות אלה: שמחות הבר-מצווה שנערכו בחסידות זכו לביקורות פנימית שלילית בגין ראוותנות ובזבזנות יתר. וכך, עסקני ורבני גור החליטו להיכנס לעובי הקורה, והובילו קיצוצים דרסטיים בהרגלי השמחות שהתקיימו עד עתה.

במכתב שנשלח השבוע לכל חסידי גור בעיר בית שמש, פרסמו העסקנים שורה של תקנות חדשות, המגבילות את ההוצאות. חלק מהתקנות: אין להביא אורחים כלל - לא שכנים, ואף לא חברים לעבודה. רק משפחה מדרגה ראשונה בלבד.

והחברים? בליל שישי בחבורה, בעל השמחה יגיש כיבוד יותר משבוע רגיל.

לפי תקנות אלה, עלות בר המצווה כולה, כולל ביגוד חתן הבר מצווה, התפילין ושאר ההוצאות ההכרחיות, לא יעלו על 20 אלף שקלים.

ומה יעשה מי שמבקש לבצע חריגה מהתקנות? הוא יכול לפנות לוועדה מיוחדת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד