י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נצח נגד הכוללים: הוגשו שמות האברכים

לפני חודשים אחדים דחה השופט סלים ג'ובראן את עתירתה של תנועת 'נצח' נגד הכוללים, ולפיה אברכים נזרקו משום שהצביעו 'עץ' • השופט טען כי העתירה לא כללה שמות של אברכים שנזרקו, ולפיכך אין לה בסיס • בימים האחרונים הגישה הסיעה שוב את העתירה, הפעם בליווי שמות האברכים

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

התפתחות בפרשת התביעה שהגישו אנשי 'נצח' כנגד רשתות הכוללים הגדולות: סיעת נצח הגישה לבית המשפט את שמות האברכים, שלטענתם נזרקו מהכוללים בעקבות הצבעתם עבור סיעת נצח - בני תורה.

כזכור, לפני מספר חודשים הגישה הסיעה לוועדת הבחירות המרכזית עתירה כנגד הכוללים, בה נטען כי אברכים שהצביעו נצח נזרקו בשל כך. יו"ר וועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, דחה את התביעה וקבע כי בכדי לתבוע את רשתות הכוללים - על התובעים להציג רשימה של אברכים הטוענים כי נזרקו בשל הצבעתם, ומשלא הוגשה רשימה כזו - אין לתביעה כל בסיס.

יצויין, כי לאחר החלטת השופט ג'ובראן, הודיעו בסיעה כי יגבשו רשימת אברכים, ואף פורסמה מודעה הקוראת לאברכים לשלוח את שמותיהם בכדי להצטרף אליה. כאמור, עתה, כשלושה חודשים לאחר הפסיקה - גובשה הרשימה והוגשה לבית המשפט.

משה מלאכי, נציג סיעת בני תורה בעיריית ב"ב, מסר בתגובה: "אנחנו פועלים על פי הוראות רבותינו. הרשימות הוגשו בכפוף ללוח הזמנים שקבע השופט ג'ובראן ולאחר הארכה נוספת עקב העובדה שחיכינו לתחילת זמן קיץ בכדי לראות כיצד ינהגו בכוללים".

בכיר באחת מרשתות הכוללים שכנגדן הוגשה התביעה, הגיב כי כפי שנטען כבר בדיון אצל השופט ג'ובראן - לא סולקו אברכים בשל הצבעה בבחירות. "זהו נסיון לצייר תמונת מצב שאינה קיימת. ומשך הזמן שנדרש להם בכדי לגבש רשימה כזו מעיד על כך כאלף עדים".
תביעה כוללים עטרת שלמה נצח שמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד