כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דובר העירייה על בעלזא: "שבבניקים משליטי טרור"

עידו מינקובסקי, דובר עיריית חיפה תקף את חסידי בעלזא בסטטוס שהעלה לפייסבוק • "מהגרים בלתי רצויים בעיר"

בית הכנסת הגדול בחיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
בית הכנסת הגדול בחיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

"מהגרים בלתי רצויים שהגיעו לעיר שלי מבני ברק ומירושלים. לא בדיוק חובבי ציון וציונות, ולא אנשי חופש שלום ושלווה". את הסטטוס הזה כתב דובר עיריית חיפה, עידו מינקובסקי, (ששימש אף בעבר כדובר של מספר גופים ואישים חרדים) בנוגע לסאגה ולמאבק המשפטי המתמשך מזה מספר שנים בין חסידות בעלזא לעירית חיפה בשאלת החזקה בבית הכנסת הגדול בעיר.

וזה הסטטוס המלא של מינקובסקי: "זה סיפור על בית הכנסת הגדול בשכונת הדר בחיפה. בית כנסת שקם לפני עשרות שנים בלב ליבה של עיר שיש בה שלום כבר 110 שנה. סיפור על בית כנסת של כולם שהוא מופת וכיף ויופי והדר.

"אלא שלאחרונה, הגיעו לעיר שלי מהגרים בלתי רצויים מבני ברק ומירושלים, לא בדיוק חובבי ציון והציונות, לא אנשי חופש שלום ואחווה. כבר כמה זמן שהם מנסים להשתלט על בית הכנסת המרהיב המשמש גם את תושבי השכונות החרדים, חובשי הכיפות הסרוגות וגם כמה חילונים לחלוטין שרוצים לפעמים לבא ולהשתתף. אבל הפולשים לובשי השחורים הזהירו את באי ובעלי ההיכל, שמא יתלו דגלי ישראל או רחמנא ליצלן יהללו את המדינה שלנו ביום עצמאותה.

"מדובר החבר'ה אשר משליטים טרור אפילו ברחובות של חרדי העיר הוותיקים, שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמרקם המגניב וחסר הגבולות של העיר חיפה. אז ראש עירית חיפה יונה יהב שמע את האזהרות והאיומים מכמה שבאבניקים כשרים למהדרין שמנסים לעשות להבריח במכס את הנורמות של בני ברק וירושלים לעיר שלי ועשה את הדבר היחיד שנותר לעשות.

"קם מוקדם בבוקר, אסף דגלי ישראל, קישט את הרחוב ואת בית הכנסת וביחד עם הרב שאר ישוב הכהן - פצוע צה"ל אשר היה לוחם באצ"ל השתתף בכיבוש ירושלים ואף נפל בשבי הירדני - אסף את הקהילה החרדית והמסורתי, הדתית, האשכנזית, הספרדית, ובקיצור, את כוווולם וקיים תפילה המונית למען מדינת ישראל ויום העצמאות. כמו שאמרתי, זה לא סיפור על כפייה דתית, או על פילוג עם, או על שסע בחברה. זה סיפור קטן על מלחמה עקשנית ושקטה. זה סיפור של תיקון".

את תגובת הדובר ועיריית חיפה לא היה ניתן להשיג עד לפרסום הידיעה.
בית כנסת סטטוס בעלז חויפה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד