ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ירושלים מלחמה? 'יתד' במתקפה חזיתית על ברקת

מקלב מצוטט בהרחבה נגד ראש העיר ויועציו • העילה הרשמית: הקצאת המבנה ברמות, אך כמו שזה נראה - פניה של דגל למלחמה

ניר ברקת, צילום: פלאש90
ניר ברקת, צילום: פלאש90

תוצאות ישיבת חברי המועצה מטעם דגל עם חכ"י התנועה ומנחם שפירא, לא אחרו לבוא - הבוקר (ד') יתד נאמן יוצא במתקפה חריפה נגד ניר ברקת על ההתנכלות לציבור החרדי בשכונת רמות בירושלים, פרשה שהתפרסמה לראשונה בבחדרי חרדים.

יתד מצטט את חבר הכנסת אורי מקלב תושב השכונה שיוצא בפומבי במתקפה חסרת תקדים כנגד ראש העיר, גם בעקבות החלטתו על מסירת המבנים בשכונה לישיבה התיכונית החרדית - חכמי לב, וגם בעקבות פרשית ביטול המכרזים במתחם הקאנטרי קלאב והעברתם לידי אנשי כוחות הביטחון.

כפי שהתפרסם, ראש העיר ברקת מתכנן להכניס אל תוך מבנה בשכונה את ישיבת "חכמי לב" - ישיבה המגדירה עצמה כ"תיכונית חרדית". יתד תוקף בחריפות את הישיבה המנוגדת לדעתם של גדולי ישראל.

"כל גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, כבר יצאו בעבר נחרצות נגד הקמת והפעלת מסגרת 'ישיבה' בשילוב לימודי חול, המשלבת לימודי בגרות לצד לימודי קודש, על כך שיש בזה שיבוש הדעות וחובה להיזהר ולהתרחק מכל מגמות הרות אסון אלו שהם היפך החינוך הטהור ודרך התוה"ק, כאשר המגמה היא לשלבם בגיוס צבאי ובעבודה."

"לא ניתן לכנות את השם הקדוש 'ישיבה' - בית היוצר הרוחני של עם ישראל לדורותיו, עוד מימי שם ועבר, בו ממיתים עצמם בחורי ישראל על לימוד התורה בטהרתה, מתוך התנתקות מוחלטת מלימודי חול והבלי העולם הזה, על מנת לעלות ולהתקדש בתורה הקדושה ובחיים המושתתים על דרך התוה"ק - על מוסד כלאיים שכזה".

כאמור, בהמשך הכתבה מובאים דבריו של ח"כ מקלב התוקף בחריפות את ראש העיר ברקת ואומר כי מדובר ברדיפה שהוא וחבר יועציו מנהלים כנגד הציבור החרדי.

"המלחמה שמנהל ראש העירייה וחבר מרעיו על שכונת רמות, מלחמה שאינה רק התנכלות, אלא רדיפה של הציבור החרדי ברמות, דבר אחר דבר, על אף הבטחותיו של ראש העירייה והכרזותיו, הרי שהוא וחבר יועציו רודפים את הציבור החרדי ברמות ומתנכלים לצרכים הבסיסיים של תושבי רמות החרדים כגרועים שבאויבנו. זו ממש רדיפה. אנו רגילים לרדיפות הנעשות בחיוך, כשאומרים 'טהור אני'. הרדיפה הזו של העירייה נגד הציבור החרדי ברמות נעשית באותה דרך. עד כמה אפשר לרדוף ציבור בתוך הקהילה החרדית ונגד הצרכים הבסיסיים שלו?! כאשר מתפנים קרוואנים, כשעדין יש צרכים גדולים לתושבי השכונה, ללכת ולהביא מבחוץ מוסד אחר, לרדוף את התושבים?!"

עוד מדגיש ח"כ הרב מקלב, בשיחתו: "אסור לשכוח את מה שנעשה בשבועות האחרונים, כאשר ציבור חרדי מנסה סוף סוף למצוא לעצמו פתרון למצוקת הדיור החריפה, לפעול נגד הציבור בכוח, ליצור לחץ אימים על משרד השיכון, כפי שהם סיפרו לנו, על ידי ראש העירייה ויועציו, לבטל בכח את המכרז ולהביא שוטרים וחיילים להתגורר בשכונה על אף שהציבור אומר את דברו. יש כאן שוק חופשי, ולמרות זאת פועל ראש העירייה בכל כוחו לכפות הבאתה של קבוצה חילונית כמו משטרה וחיילים כדי להצר את רגלי הציבור החרדי, זו רדיפה ורשעות".
ירושלים ברקת יתד נאמן דגל התורה מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד