כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גזירת המעונות: "בנט עדיין כפוף ללחצים פוליטיים"

אפליה זועקת לשמים: תקנות משרד הכלכלה מפלות נשים עובדות שבעליהן הוא אברך כולל, ומונעות מהן הטבה במעונות יום

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

האם גזירת מעונות היום מגיעה לשלב הביצוע?

עוד בטרם החל מושב הקיץ, מתברר כי רדיפת עולם התורה נמשכת במלוא עוזה. כאשר תקנות משרד הכלכלה המתפרסמות לקראת שנת הלימודים הבאה - מפלות נשים עובדות שבעליהן אברך כולל, ושוללות מהן את הזכאות לקבלת ההטבה המגיעה להן כנשים עובדות מתוקף החלטת הממשלה לעידוד תעסוקת נשים.

מעיון בתקנון המתפרסם באתר הכלכלה עולה, כי בשנת הלימודים הבעל"ט נשים עובדות שבעליהן אברך כולל יזכו להטבות רק במידה והבעל הינו מתחת גיל 22 המקבל דיחוי מהצבא על פי חוק שירות ביטחון.

אברכים מעל גיל 22 לא יזכו לקבלת ההטבה בשל הפטור בו הם "זכו" על פי החוק החדש לשוויון בנטל. ההטבה היא בגובה כמה מאות שקלים בחודש, אולם האפליה חמורה וזועקת אף יותר משום שמטרתה בכלל לעודד תעסוקת הנשים. בשלילת זכאותן של נשות האברכים לקבל את ההטבה, עלול להיגרם מצב בו הכדאיות לצאת לעבודה עבורן תפחת באופן משמעותי.

יצויין, כי החלטת הממשלה קבעה כי הזכאות לקבלת הדרגה תישלל כבר החל משנת הלימודים הנוכחית וכך אף נקבע בספר התקציב. אולם למרות זאת לא נכנסו הסעיפים המגבילים אל תקנות המשרד. משיחה עם חברי הכנסת של יהדות התורה עולה, כי בשנה שעברה הם הצליחו להגיע להבנות שקטות עם השר בנט, שאף התבטא באזני ח"כ אשר שאינו מאמין בכך שהחלטת הממשלה הזו תוביל לעליה בשיעור הנשים העובדות והיא אף עלולה לגרום להיפך, ובשל כך הוא נמנע מלהכניס לתקנות החדשות את האפליה החמורה. אולם לקראת השנה הקרובה מתברר במפתיע כי האפליה החמורה כלפי אברכי הכוללים נכנסה לתקנות.

יצויין, כי למרות שהתקנות פורסמו כבר, מתנהלים עדיין מגעים בין נציגי יהדות התורה לשר בנט, אולם בשיחה עם ח"כ יעקב אשר, מביע האחרון תמיהה עמוקה מהכנסת הסעיפים הפוגעניים לתקנות.

"הבית היהודי מוכיחים שוב", אומר אשר, "כי למרות ההצהרות מכיוונה של יש עתיד על כך ש'ברית האחים' איננה קיימת עוד, בנט וסיעתו עדיין נכנעים ללחצים הפוליטיים מצידם וברית השנאה ביניהם ממשיכה למרות הכל. הם אינם עומדים בסיכומים אליהם הגענו יחד, ואנחנו מאוכזבים מכך ומקווים שבבית היהודי יתעשתו ויעמדו במילתם".
יעקב אשר מעונות יום אברך תעסוקה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד