א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עלות הרוגי תאונות הדרכים בישראל 2013: כ-2 מיליארד ש"ח

מנתונים חדשים שפרסם בנק ישראל עולה כי הנזק הנגרם מתאונות הדרכים בשנים 2008-2010 נאמד בכ-15 מיליארד שקלים. אור ירוק: "על המדינה להשקיע משאבים נוספים במלחמה בתאונות הדרכים ובכך לצמצם משמעותית את הנזק הכלכלי"

עלות הרוגי תאונות הדרכים בישראל 2013: כ-2 מיליארד ש"ח


מחקר חדש של בנק ישראל מציג את הנזקים הכלכליים הנגרמים בשל תאונות דרכים בכבישי ישראל. לפי המחקר החדש, כל אדם אשר נהרג בתאונת דרכים עולה למדינה כשישה מליון ומאה אלף שקלים. עוד מפרסם בנק ישראל כי העלות לכל פצוע קשה בכבישים הוא כמיליון שקלים וחצי.

בין השנים 2008-2010 הנזק הכלכלי הכולל הנגרם למדינת ישראל בשל תאונות הדרכים מסתכם בכ-15 מיליארד שקלים המהווים 2% מהתוצר הלאומי הגולמי. כלומר, קופת המדינה נאלצת להוציא בממוצע כ-5 מיליארד שקלים חדשים בכל שנה על נזקי תאונות הדרכים.

בשנת 2013, נהרגו בכבישי ישראל 308 בני אדם, עלייה של 6% משנת 2012, במהלכה נהרגו 290 בני אדם בתאונות דרכים. בחישוב פשוט ניתן להבין כי בשנה זאת הנזק הכלכלי הנגרם מהרוגי תאונות הדרכים הוא כ-2 מיליארד שקלים ואילו העלייה במספר ההרוגים עלתה למדינת ישראל כ- 110 מיליון ₪.

עוד מראה המחקר כי תוספת של מטר אחד בודד לשוליים הסלולים בכבישים תפחית את מספר תאונות הדרכים בכ-15%. כלומר, חיסכון של כ-750 מיליון שקלים לשנה. דוגמא נוספת היא בניית מפרדות בין נתיבי תנועה נגדיים אשר תקטין את מספר תאונות הדרכים בכ-32%. אם המדינה תבצע זאת היא תוכל לחסוך לקופת המדינה כ-160 מיליארד שקלים בשנה.

במחקר שערכנה לאחרונה עמותת אור ירוק נמצא כי ישנם 326 קילומטרים המוגדרים כ"כבישים אדומים" עקב רמת הסיכון הגבוהה בהם ו-85 צמתים מסוכנים בכבישי ישראל. המסקנה שעלתה מן המחקר היא כי טיפול בתשתיות בקטעים המסוכנים בכבישים ובצמתים המסוכנים, יכול להציל את חייהם של 55 בני אדם בכל שנה ולמעשה לחסוך למדינה כ-336 מיליון שקלים בשנה. תקציב הטיפול כיום באותם צמתים וקטעי דרך מסוכנים הינו בין 200-250 מיליון שקלים בשנה בסך הכל.


עמותת "אור ירוק": "על המדינה להשקיע משאבים רבים יותר בשיפור התשתיות בקטעי הדרך הקטלניים בכדי להציל את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה. הצלת חיי אדם משמעותה למנוע ממשפחות נוספות להצטרף למשפחת השכול ובד בבד לחסוך לקופת המדינה סכום רב יותר מזה שעליה לספק לשם שיפור התשתיות".

אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד