י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכתב הניחומים של הגר"ח לרבי דוד • בלעדי

הגר"ח קנייבסקי שלח את נכדו ונאמן ביתו הרב יעקב קנייבסקי, ובידו מכתב ניחומים למשפחת אבוחצירא על פטירת אחותם • "נצטערתי על פטירת אחותכם הצדקנית ע"ה, יה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולכם והמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים" • בפנים: תיעוד מהניחום וצילום המכתב

מכתב הניחומים של הגר"ח לרבי דוד • בלעדי
גג

בשעות הצהרים היום (ד) הגיע נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח קנייבסקי, הרב יעקב ישראל קנייבסקי, יחד עם תלמידו של הגר"ח - הרב יצחק אוהב ציון, לניחום אבלים אצל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה, היושב שבעה על פטירת אחותו הרבנית מרגלית טולידאנו ע"ה בביתה שבגבעת זאב.

נכדו של הגר"ח מסר בידי הגר"ד מכתב ניחומים בשליחות סבו, בו נכתב: "בס"ד אייר תשע"ד. אל כבוד הגה"צ ר' דוד אבוחצירא וכל המשפחה הגאונים הצדיקים שליט"א נצטערתי על פטירת אחותכם הצדקנית ע"ה, יה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולכם והמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. חיים קניבסקי".

כזכור, בין הגר"ח קנייבסקי לגר"ד מתקיימים יחסים הדוקים וחמים ביותר, ולקראת הבחירות האחרונות שהתקיימו בעיר בית שמש, אף הפקיד בידי ראש העיר אבוטבול מכתב לגר"ד להפעיל את השפעתו על תושבי העיר. ואכן, כאשר עלה אבוטבול לביתו של הגר"ד, העניק לו האחרון חבילת ביסקוויטים ובקבוק יין לברכה עבור תושבי העיר.











אבוחצירא ניחום קנייבסקי תמונות מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד