כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האדמו"ר דורש: לסלק את התקשורת מההדלקה

בלעדי: מעמד ההדלקה במירון - ללא תקשורת • במכתב למערכות המדיה החרדיות, דורש נאמן ביתו של האדמו"ר מבאיאן בשמו, שלא לפרסם כל מידע אודות מעמד ההדלקה המרכזי הנערך על ידי האדמו"ר - על ציון הרשב"י במירון - "לא לפני ההילולא ולא לאחריה" • עורך שבועון חרדי ל'בחדרי חרדים': "נשקול את בקשת האדמו"ר בכובד ראש"

האדמו"ר מבאיאן בהדלקה. צילום: יעקב כהן
האדמו"ר מבאיאן בהדלקה. צילום: יעקב כהן

,
הוראה חסרת תקדים של האדמו"ר מבאיאן, למערכות המדיה החרדית: לא לסקר את מעמד ההדלקה המרכזי של האדמו"ר, בל"ג בעומר.

האדמו"ר מבאיאן לפי המסורת, עורך את מעמד ההדלקה המרכזי, על ציון רבי שמעון בר יוחאי במירון. האדמו"ר מעלה את אבוקת האש הראשונה עם כניסת ל"ג בעומר, בהשתתפות רבבות ונותן בכך את האות לפתיחת החגיגות.

הפעם הורה האדמו"ר שלא לאפשר לתקשורת לסקר את מעמד ההדלקה.

למעשה, בחסידות מקפידים זה מכבר ששלא לצלם ולהפיץ תמונות מאירועים הנערכים בחסידות ובפרט אלו הנערכים ב'קלויז' ברחוב מלכי ישראל בירושלים. עם זאת באירועים ציבוריים בהם משתתף האדמו"ר, ניתנה עד כה יד חופשית. כך גם במעמד ההדלקה במירון, שהוא אירוע הפתוח לכלל הציבור.

אך במכתב שנשלח למערכות העיתונים החרדים, דורש נאמן ביתו של האדמו"ר - הרב מרדכי דוד שנייד, שלא לסקר את המעמד: "היות ואנו עומדים סמוך ונראה לל"ג בעומר יומא דהילולא קדישא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי", כותב שנייד, "הנני חוזר ופונה אליכם במשנה תוקף לבל יפורסם בעיתונכם תמונות, כתבות ופרסומים אודות ההדלקה במירון ע"י כ"ק עט"ר מרן אדמו"ר שליט"א, לא בשבועות שלפני ההילולא ולא לאחר ההילולא".

הרב שנייד ממשיך וכותב: "והנני סמוך ובטוח שאין ברצונכם ח"ו להיות מאלו שגורמים צער ועגמת נפש לכ"ק עט"ר מרן אדמו"ר שליט"א ותבינו לנכון את אשר מוטל עליכם לעשות לעמוד על המשמר למלאות את בקשת הקודש ללא עוררין".

בסיום מכתבו מבטיח המשב"ק "ולהשומעים יונעם ותבוא אליהם ברכה ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר".

אחד מעורכי השבועונים המרכזיים במגזר אומר ל'בחדרי חרדים': "היומנים החסידיים ודאי יכבדו את בקשת האדמו"ר, לנו כשבועון לא מזוהה אין מחוייבות כזו, אך נשקול את הבקשה בכובד ראש, למרות שאחרי הכל מדובר באירוע מרכזי הפתוח לכל וצילומים ודאי ייעשו על ידי רבים". , ,

,


,
באיאן הדלקה תמונות מרדכי דוד שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד