כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נס בפסגות: הקליעים חלפו מעל הראש ולא פגעו

קליעים חלפו מעל לראשם של בני זוג מהיישוב פסגות • התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ולנעול דלתות, בשל חשש לחדירת מחבל

צלם ארכיון: הלל מאיר סוכנות תצפית
צלם ארכיון: הלל מאיר סוכנות תצפית

בהלה בפסגות: הערב (רביעי), התקבל דיווח על אירוע ירי בישוב הקהילתי-דתי פסגות בלב בנימין. בעקבות הדיווח, התושבים התבקשו להסתגר בבתים.

לתושבי פסגות הועברה הודעה: "נא להכנס לבתים, לכבות אורות ולנעול את הדלתות. כרגע מתבצעות סריקות ביישוב".

על פי ההערכה הראשונית, הירי בוצע מרמאללה לעבר אחד הבתים ביישוב בשכונה החדשה סמוך למתנ"ס

לאחר בדיקה התברר כי מדובר בירי מקליע בודד, ללא חשש לחדירה. הקליע חלף מעל לראשם של זוג תושבים אך לא פגע בהם.

לפני חמישה חודשים הותר לפרסום כי נעצרו חשודים תושבי אל בירה שהודו בחקירתם בשב"כ בביצוע דקירה של הילדה נועם גליק. העצורים: עבדאללה שחדה עבדאללה אבו קביטה בן 22 ושבל עאטף שבלי קרעאן בן 20.

בחקירתו מסר עבדאללה כי תכנן לפרוץ לבית בפסגות על מנת לגנוב נשק, לטענת עבדאללה הנשק היה דרוש לו על רקע סכסוך אישי. מפרטי החקירה עלה כי עבדאללה הגיע עם חברו שבלי לישוב פסגות מספר ימים טרם ביצוע הדקירה, חתך את הגדר ונכנס לאזור הבית. לאחר שהבחין ברכב הנוסע סמוך אליו החליט לשוב על עקבותיו. ב-ו' תשרי יצא עבדאללה בשנית לכיוון פסגות, הפעם לבדו. עבדאללה חדר לישוב דרך אותה פרצה בגדר ועלה לכיוון הבית הקיצוני בישוב. בזמן שהילדה שבה לביתה נתקלה בעבדאללה, עבדאללה הופתע, דקר את הילדה בכתפה ונמלט חזרה לכיוון רמאללה.

לפני כשבעה חודשים בו' תשרי, נעם גליק בת ה-9 ששיחקה בחצר ביתה בפסגות נורתה ונפצעה על ידי מחבל רעול פנים, אותרה פרצה בגדר הישוב. היא פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קל. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל.

"נועם חזרה הביתה מפעילות בסניף, והסיטה את הפיגוע מהמשפחה- כלפיה. היא גרמה למחבל לעסוק בה, במקום ביתר בני המשפחה" סיפר ישראל גליק אביה של נעם, במסיבת ההודייה. "נועם התעשתה במהירות, ותחת ההלם שהיה אמור מטבע הדברים לפקוד אותו, נתנה צרחת 'הצילו', שלמעשה הבהילה את המחבל , גרמה לו לבהלה והוא קפץ מהמרפסת ונעלם".

"בסיפור שלנו יש הרבה חסדי שמים וסייעתא דשמיא", המשיך האב, "העובדה שהמחבל לא הצליח להכנס הביתה ולבצע את זממו, אלא נס על נפשו. הפגיעה של נועם מהירי לא נתפסת, שכן הוא ירה עליה שלושה כדורים ממרחק של מטר בלבד! יש חור בכתף שמאל ופגיעה בתנוך האוזן. אבל הכדור פגע במקום קריטי, הקליע ניווט בין העורק המרכזי, קנה הנשימה וצומת העצבים ולא פגע בהם. הבדל של סנטימטר, היה חורץ את חייה לשבט. קיבלנו את חייה וחיי המשפחה מחדש".
ירי פסגות רמאללה בית יישוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד