ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

כבישים נחסמו; הצפות בבית שמש

סופה נדירה באביב • גשמים עזים מלווים בסופות ברקים ורעמים. בכל רחבי הארץ • הגשמים ימשיכו ויתעצמו עד הצהריים • בתים הוצפו בעיר בית שמש ורכבים נתקעו באזור הר טוב • כבישים בדרום הוצפו ונסגרו לתנועה • נהג שנלכד בנחל מוצף, חולץ במסוק • חשש לשטפונות בדרום • עיריית ירושלים פרסמה הוראות מיוחדות לתושבים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סערת האביב הגיעה: אמש והבוקר (חמישי) ירדו גשמים עזים מלווים בסופות ברקים ורעמים.

בעקבות הגשמים, נוצרו שדטפונות ברחבי הארץ ובתים הוצפו.

צוותי שירותי הכבאות מהתחנה האזורית בית שמש פעלו בדירות שהוצפו בעיר ושאבו מהן מים.

כמו כן, הכבאים העניקו סיוע לנוסעים שנתקעו ברכב שניסה לחצות שלולית גדולה באזור התעשייה הר-טוב. הנוסעים חולצו מהרכב בשלום.

הלימודים במועצה האזורית תמר בוטלו בעקבות השיטפונות. בנוסף, כבישים בדרום נחסמו עקב מזג האוויר הסוער והשיטפונות באזור.

בעקבות הגשמים הכבדים בדרום הארץ, החלו שיטפונות בנחלים רבים. בכביש 90 עלו נחל פארן ונחל צאלים על גדותיהם, והציר הוצף.

נהג שניסה לעבור את הכביש שמחבר בין נחל פארן עם כביש 40, נלכד בלב השיטפון ונאלץ לעלות על גג רכבו. צוות של יחידת חילוץ ערבה הוזנק לשטח ובמקביל גם מסוק של חיל האוויר שפינה את האיש במצב טוב לבית החולים יוספטל באילת.

הכבישים שנחסמו הם: כביש 90 מצומת הערבה לכיוון צפון, קטע הכביש בין עין גדי למתחם המלונות, נחל אטדים על כביש 222 בין רביבים לצאלים הוצף ולא ניתן לעבור בכביש זה. בשל מזג האוויר, התושבים נאלצים להישאר בבתיהם.

עיריית ירושלים פרסמה הוראות לתושבים: "אירוע נדיר זה בחודש מאי, מהווה 'קרקע פוריה' להיווצרות של הצפות כתוצאה מפתחי ניקוז סתומים וסחף של לכלוך ומכיוון שמערכת הניקוז יבשה וצפויה כמות משקעים גבוהה יחסית, קיים חשש לשיטפונות. אגף התברואה יפעל במהלך הלילה לניקוי פתחי ניקוז.

"התושבים ובעלי עסקים מתבקשים לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה, מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז. הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה, בתנועה בצירים ובכל עת להישמע להוראות שיופצו בתקשורת".

אגף התנועה במשטרה הודיע כי יש להימנע מלהגיע לאזורים המוצפים, ולנהוג במשנה זהירות. החשש משיטפונות בזק תקף עד מחר אחר הצהריים בכל נחלי המזרח והדרום, והציבור מתבקש לא להגיע לאזורים אלה.

לפי התחזית הגשם ילך ויתעצם, עד אחר הצהריים. לפי הצפי ירדו עשרות מילמטרים של גשם באזורי הצפון וירושלים.
חורף גשם סערה קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד