כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תושבי רמות: 'ברקת מתעלם מצרכי החרדים'

הקרע בין ניר ברקת לחרדים מתרחב • ראשי המינהל החרדי 'לב רמות' מתנגדים בחריפות להקצאת מבנה לישיבה תיכונית

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

פרשת רמות מתעצמת: אשר קופרשטוק ונפתלי לורנץ, ראשי המינהל הקהילתי 'לב רמות' בירושלים, פנו למנכ"ל העיריה ויו"ר ועדת ההקצאות והביעו את התנגדות התושבים להקצאת המבנה המתוכנן עבור הישיבה התיכונית "חכמי לב".

לדברי התושבים, ברקת מתעלם מצורכי התושבים החרדים בשכונה, ומעדיף מוסדות הזרים לשכונה, ואינם משרתים את תושביה.

במכתב מפרטים נציגי התושבים את רשימת המוסדות בשכונה המשרתים את תושביה כולל ששה תתי"ם ובתי ספר.

בנוסף, מפרטים הנציגים רשימת מוסדות שאינם משרתים את תושבי השכונה, אך קבלו מהעיריה מבנה בשכונה. כך גם טוענים הנציגים כי גם במבנים אותם מייעדת העירייה לישיבה התיכונית 'חכמי לב', שוכן מוסד שלא נמצא פתרון הולם עבורו.

"לאור כל האמור לעיל", אומרים נציגי התושבים, "נאלץ המינהל הקהילתי להגיש התנגדות לבקשת המוסד 'חכמי לב' לקבלת מבנים ארעיים בחצר בית הספר ברח' מעוז.

"אנו פונים לוועדת ההקצאות לחזור בה מההחלטה, לא לדון כלל בבקשה זו ולתת עדיפות למוסד מקומי ברמות א' שנמצא במצוקת מבנים שאינם תקניים.

"נציגי מנהל קהילתי לב רמות ישמחו להשתתף בדיון עם מנח"ח על מנת לבחור מוסד מתאים למבנים האלו".

תוך כך, הפרשיות המסעירות את שכונת רמות, הקאנטרי קלאב והקצאת המבנה לישיבה התיכונית, שנחשפו לראשונה כאן 'בחדרי חרדים' ממשיכות לעורר סערה, ומאיימות על שלמות הקואליציה של ברקת.

כך גם, יעקב ריבלין הפרשן הפוליטי של עיתון 'בקהילה', ציטט חברי מועצה חרדים מחוגים שתמכו בברקת בבחירות האחרונות, המביעים תרעומת קשה על התנהלותו בעיר.

שלא לציטוט אומרים חברי מועצה חרדים מסיעות דגל התורה ואגודת ישראל, כי "האופציה לפרוש מהקואליציה אל ספסלי האופוזיציה קיימת - אך מנסים תחילה להסדיר את המחלוקת בהדברות".

מעירית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במבנה חינוכי שעל פי סיכום שנערך, הרי שעם השלמת בניית ביה"ס החדש עבור "בית יעקב-תבונת יעקב", יפונו המבנים הניידים לטובת בי"ס רפפורט, ע"מ לאפשר התרחבות בי"ס "אהבת ישראל" (חטיבת הביניים-"חכמי לב") שכבר פועל במקום".

"בימים אלה מושלם בנייתו של מבנה "בית הספר בית יעקב" ברמות א', אשר נותן מענה לצרכי התושבים החרדיים, לאחר שנים רבות של חוסר מתמשך ושהות במבנה שאינו תאם את צרכי התלמידות".

יש לציין עוד, אומרים בעיריה "כי בסבב מבנים שערכה העירייה לפני כשלוש שנים, כבר הועבר מבנה בן 7 כיתות, לצרכי בית הספר החרדי "תבונות יעקב", העירייה פועלת למציאת פתרונות לכלל האוכלוסיות והמגזרים, בהתאם לצרכים השונים וזאת שלא אחד על חשבון השני. העירייה קוראת לנבחרי הציבור לסייע בתהליך ולא ללבות את המגזרים זה בזה".
רמות ברקת מאבק ישיבה ת''תים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד