כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יעלון עומד בדבריו: ההבנות בכתב נשלחו לח"כים

שר הביטחון עמד בסיכומיו עם גפני, פרוש ואטיאס, והעביר את ההתחייבויות וכללי ההתייצבות כפי שהוסכמו • בפנים: המסמך

יעלון. צילום: פלאש90
יעלון. צילום: פלאש90

יעלון השיב לח"כים: לאחר פגישת נציגי הסיעות החרדיות עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שיגר ראש מטהו של יעלון, חיים בלומנבלט, כמסוכם את סיכום הפגישה וההבנות שהושגו בה בכתב.

כזכור, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר, השתתפו חברי הכנסת גפני, פרוש ואטיאס - שהיו חברים בוועדת שקד, וכן מזכירי מועצות גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין והרב מרדכי שטרן.

בדבריו ענה ראש מטהו של יעלון על מרבית הנקודות שהעלו הח"כים, והוא מפרט את העובדה שלא יתבצעו בדיקות רפואיות ולא יוצע כל מידע אודות מסלולי גיוס או שירות - אלא על פי בקשת והסכמת הצעיר המתייצב.

עם זאת, המכתב מתעלם מדרישה נוספת אותה הציגו חברי הכנסת בפגישה, ועל פיה צעירים בני 16.5 יתייצבו במרוכז יחד בתהליך ההתייצבות הראשונית. במסמך נאמר רק כי הם יתייצבו בחמש לשכות הגיוס האזוריות.

בפתח המכתב מודגשת העובדה כי שר הביטחון יעלון ביקש להדגיש את העובדה שהגיוס בפועל והעמידה ביעדים בשנים הקרובות יהיו בתהליך המלווה בהסברה, בשיח משותף וללא כפיה.

בהמשך הדברים, מציג בלומנבלט את עיקרי ההסכמות שהוצגו בפניו על פי חלוקת לשלוש קבוצות גיל: צעירים בני 16.5 שזו התייצבותם הראשונה בלשכות הגיוס - הוסכם כי בני הישיבות יזהו עצמם בהתייצבות זו כתלמידי ישיבה, יבוצעו מבחנים ובדיקות פרא רפואיות (הכוללות בדיקת משקל וגובה). יעלון מדגיש במכתבו כי לא תתבצע בדיקת רופא אלא אם הצעיר המתייצב מעוניין בכך.

צעירים מעל גיל 18 במועד כניסת החוק לתוקף - יחויבו להתייצב מידי שנה בלשכת הגיוס בתל השומר בכדי לדחות את גיוסם, בכפוף לאישור מהישיבה בה לומד התלמיד 45 שעות שבועיות ומוכרת על ידי משרד הביטחון ובצירוף אישור מוועד הישיבות. התייצבות זו, מודגש, תהיה נפרדת, ותתחשב באורח החיים החרדי במידת האפשר. במידה ויבקש המתייצב יוכל לקבל מידע באשר למסלולי הגיוס והשירות אזרחי.

בני גיל 22 ומעלה - יגיעו באופן חד פעמי ללכת הגיוס בתל השומר בכדי לקבל את הפטור המוקנה להם על פי החוק. בהתייצבות יישאל המתייצב האם הוא מעוניין בדחיית שירות או בגיוס. במידה והוא מעוניין בפטור - יופנה המתייצב לעמדת מחשב על מנת להזין את הפטור. במידה ויבקש יוכל יוכל לקבל מידע אודות אפשרויות בשוק העבודה ומסלולי השירות והגיוס.

בסיום המכתב חוזר ראש המטה של שר הביטחון ומדגיש כי גורמי צה"ל הונחו לגלות את הרגישות הנדרשת בתהליכים השונים מול המגזר החרדי. בנוסף, בני ישיבות אשר לא ישתפו פעולה ולא יתייצבו בלשכות הגיוס יוכרזו כמשתמטים ויחוילו בכפיה על פי החוק.





תל השומר גיוס תשובה ח''כים יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד