י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כל מה שרציתם לדעת על ההיערכות לל"ג בעומר

מערך ההסעות, החניונים, היערכות המשטרה והממונים על הבעיות ההלכתיות • כיצד חוזרים והיכן תחנות הריענון • כנסו עכשיו

ההילולא במירון, צילום: יעקב נחומי
ההילולא במירון, צילום: יעקב נחומי

הולכות ונשלמות ההכנות של משטרת ישראל לקראת ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע במוצאי שבת פרשת בחוקותי.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון בפיקודו של ניצב זוהר דביר אחראי על האירוע כולו, ובמקביל משטרת התנועה הארצית (מתנ"א) בהובלתו של ראש אגף התנועה ניצב יעקב (צ'יקו) אדרי, ובפיקודו של ראש מתנ"א נצ"מ אמנון איצקוביץ ינהלו את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה.

בהודעת המשטרה נמסר: "המשטרה תעשה כל שביכולתה בכדי שהמוני בית ישראל יוכלו לממש את רצונם וכמיהתם לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, עם זאת, מאחר ומדובר באירוע שבו משתתפים עשרות אלפי אנשים, המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים".

כידוע, השנה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת, ועל כן הועלו סוגיות הלכתיות ייחודיות לימים שישי ולשבת בנושאים מבצעיים. במטרה לתת מענה הלכתי ומבצעי, מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני ורב מחוז הצפון רפ"ק אנשיל פרידמן יפקחו מקרוב על פעילות המשטרה וינחו הלכתית את כל פעילות השוטרים בהכנות להילולה.

להן הסדרי התנועה המעודכנים להגעה למירון: כאמור, ההגעה למירון תעשה אך ורק באוטובוסים ומיניבוסים.

הגדרת התחבורה: חברות מוסדרות הם החברות שלהם זיכיון הפעלה מוסדר. חברות שאינם מוסדרות-פרטיות וכמו כן מיניבוסים.

הבידוק הבטחוני יעשה בשני מוקדים עיקריים. לתחבורה המוסדרת יעשה הבידוק במגידו, ולתחבורה שאינה מוסדרת (אוטובוסים ומיניבוסים) באליפלט. מדובר בבידוק בטחוני כפי שנעשה בשנים הקודמות ולאחריהם הנסיעה תהייה ברציפות ללא עצירות.

ההגעה לאן?

חברות התחבורה המוסדרות יגיעו עם הנוסעים לאחר הבידוק הביטחוני אל טרמינל האוטובוסים, ירדו מהם ויצעדו ברגל דרך המנהרה לכיוון ציונו של רבי שמעון. החברות שאינן מוסדרות יגיעו אל חניונים מרוחקים.

חברת 'הופמן' תפנה את האוטובוסים אל חניון ספסופה ושאר החברות שאינן מוסדרות יופנו אל חניון עין הוזים.

כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון.

החזרה ממירון

הנוסעים שהגיעו עם התחבורה המוסדרות יצעדו רגלית אל טרמינל האוטובוסים בו הם ירדו, יעלו עליהם ויחזרו לערים מהם הם הגיעו.

נוסעי האוטובוסים שאינם מוסדרים יצעדו רגלית אל טרמינל השאטלים ומשם יוסעו בחזרה אל החניונים שמהם הם הגיעו.

סגירת כבישים:

החל מיום שישי בשעה 7:00 – יחסמו צירי תנועה ראשיים לכלי רכב פרטיים, כמפורט להלן:

• כביש 65 – מצומת גולני לכיוון קדרים.

• כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.

• כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.

• כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים.

• כביש 886 – מצומת ריחאניה ועד כיכר עין הוזים.

• כביש 8900 – מצומת בירייה ועד כיכר עין הוזים.

• יציאה מצפת לכביש 89.

• כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

מועדי חסימות הצירים:

ביום שישי: טז' אייר 16.5.14 – משעה 07:00 עד כניסת השבת. מוצאי שבת: יז' אייר 17.5.14 עד ליום ראשון בחצות.

כאשר החסימות המידיות תהיינה בסמוך למירון וככל שהזמן יתקרב למועד ההדלקה יתרחקו החסימות לכיוון צומת גולני ולצמתים נוספים.

הגעת אח"מים תעשה על פי רשימה מדויקת ואישורים שמוסדרים מראש עם מחוז צפון של משטרת ישראל. האח"מים שקיבלו אישור מוסדר ממשטרת ישראל יגעו בתאום מראש לצומת שבע (חנניה).

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד. רק העונים לקריטריונים אלה יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת אגודת "עזר מציון" ויוסעו עד לציונו של ר' שמעון במירון.

חשוב לציין כי ההגעה באוטובוסים בטוחה עשרת מונים מנסיעה בכלי רכב פרטיים, הנהגים מונחים, ומפוקחים על ידי קציני בטיחות של החברות. בנוסף לכך, שוטרי משטרת התנועה הארצית יערכו בדיקות פתע של כשירות כלי הרכב הציבוריים ושל הנהגים במטרה למנוע כל חשש של סיכון הנוסעים.

תחנות ריענון: לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6, צומת גולני, מחלף אליפלט ואגם מונפורט. כאמור, משטרת ישראל ערוכה בכוחות גדולים של משטרת התנועה הארצית למנוע חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין דרכי ההגעה למירון. השוטרים יבצעו חסימות כבישים למניעת הגעת כלי רכב פרטיים, ולכן אין טעם לנסות ולהתחכם ולעקוף את החסימות מאחר ויהיו מחסומי משטרה הן על הדרכים הסלולות, והן בשבילי עפר בואכה מירון.

לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, יגררו. ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

הסדרי הגעה ונסיעה לתושבי הישובים הסמוכים למירון ומי שהזמין חדרי אירוח בקרבת מירון. תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, זאת רק לאחר הצגת תעודת זהות בלבד שבו רשומה הכתובת.

ציבור אחר שהזמין חדרי אירוח יתבקש להציג לשוטרים את אישורי הרישום למלונות/צימרים. חשוב להדגיש כי למירון עצמה לא תותר כניסת רכבים מיום שישי בבוקר בשעה 07:00. נוכח השינויים בהסדרי התנועה, תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך.

סדר הציבורי: הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון מושכת מאות אלפי אנשים לפרק זמן קצר במטרה למנוע כל הפרת סדר נערכת משטרת ישראל לכל תרחיש מסוג כלשהו ובכללם חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין של האירוע הייחודי הזה.

המשטרה פועלת כדי להגן על שלום הציבור חיי אדם ורכוש ולפיכך תגלה אפס סובלנות כלפי מפי סדר. כמו כן המשטרה נערכת כדי לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע ובכדי למזער את הפגיעה בשגרת חיי התושבים המתגוררים בסמיכות למירון ובאזורים שבהם יחסמו כבישים.

בטיחות העולים לציון במירון: הציבור מתבקש בכל לשון של בקשה לא לטפס על עמודי חשמל/גדרות ותחנות אוטובוס או על עצים, ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל. שמירת החיים היא המשימה המקודשת של ל"ג בעומר.

הציבור נקרא לשמירה הדוקה והכרחית על הילדים הקטנים המגיעים למקום. שימו לב לדוחק האנושי ואל תסירו לרגע את עינכם מהילדים, 'תנו להם יד' או תרכיבו אותם על הכתפיים.
במידה ומזג אוויר יהיה חם הציבור מתבקש להרבות בשתייה.

יש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולמנוע מלהידחק ולמרות שכדאי לו לרבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק, אנחנו יודעים גם שבגמרא נכתב כי 'אל יאמר אדם יעשה לי נס שמא..."

המשטרה ערוכה לכל תרחיש ובעת הצורך תופעל מערכת הכריזה במקום ויינתנו הנחיות לכלל הציבור איך להיערך. המשטרה פועלת בשיתוף פעולה מלא וצמוד עם כל זרועות הבטחון וההצלה.

לראשונה, המשטרה תערוך ספירה של העולים להילולא במירון, באמצעות חברה פרטית אשר ממספרת את האנשים על פי מכשירי טלפון הנמצאים בשטח ההר. אולם, במשטרה אומרים כי מספרים אלה לא יפורסמו, וישמשו להיערכות מותאמת בשטח.
לג בעמור חניון רשבי הילולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד