כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקבץ 'תג מחיר': ביפו, בירושלים העתיקה ובאלעד

שלושה אירועי תג מחיר בלילה אחד • שרת המשפטים כינסה את בכירי מערכת המשפט לדון בתופעה ובדרכי המאבק בה

מקבץ 'תג מחיר': ביפו, בירושלים העתיקה ובאלעד

הפשיעה הלאומנית לאחרונה בנושא תג מחיר, לא יורדת מסדר היום - כך שלא עוברת יממה ללא אירוע כזה. רק הבוקר (ו), אירעו שלושה מקרים, בעיר יפו, בעיר העתיקה בירושלים ובאלעד.

לפנות בוקר נעצרו על ידי בלשי ראש העין שני קטינים בני 15-16 בטרמפיאדה סמוך לאלעד, כשברשותם אמצעים שונים שמשמשים לאירועי פשיעה לאומנית. השניים הובלו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית של מחוז שי והם נחקרים על אירועים שונים.

ברחוב אד קוצ ביפו צוייר על גבי קיר חיצוני בסמוך למבנה עירייה שני צלבי קרס בספריי שחור. שוטרי מרחב יפתח פתחו בחקירה, וטרם נעצרו חשודים במעשה.

על דלת בית וארון חשמל ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים נכתב בטוש שחור "מוות לערבים". לא הרחק משם התגלתה כתובת נוספת, על קיר סמוך לכנסייה הרומנית ברחוב החומה השלישית נכתב בספריי שחור "תג מחיר, דוד המלך ליהודים, ישו זבל".

בתוך כך, בית משפט השלום בנצרת האריך בשבוע את מעצרו של אדיר יוסף בן 26, שנעצר אתמול בעת שניסה לנקב צמיגי מכונית של ערבי ביוקנעם עיר מגוריו, וחשוד בביצוע מספר אירועים דומים. השופט סירב לבקשת הסניגור לשחררו בערבות: "קיימת סכנה לשלום הציבור. מדובר בהיקף עצום של מקרים".

עקב אירועי "תג מחיר" האחרונים, כינסה שרת המשפטים ציפי לבני אתמול את בכירי מערכת המשפט בראשות היועמ"ש וינשטיין והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', לדיון דחוף בנושא "פשעי שנאה בישראל".

"כל מי ששתק על פשעי שנאה נגד ערבים קם בבוקר ומגלה שזה קורה גם נגד חיילי צה"ל. כשאנחנו תחת הרושם של יום הזיכרון קמנו לתוך כותרת על דיון שנערך ביצהר מה הנסיבות שבהן ניתן להרוג חייל צה"ל. זה לא חמאס, אלא יצהר. כולנו מבקשים לתפוס את אותם גורמים ולהביא אותם לבתי המשפט, זה לא פשוט ולכן החלטנו לקיים עוד דיון".

השר אהרונוביץ' גם הבהיר כי לא מדובר בפגישה הראשונה העוסקת בפשעי השנאה ואמר כי מדובר בתופעה מסוכנת מאוד לדו קיום בין יהודים לערבים. "אנחנו צריכים למגר אותה ולטפל בה, המשטרה השב"כ, וכל מערכת אכיפת החוק. אנחנו עושים ומתואמים עד הפרט האחרון", הדגיש השר.

השר אורי אריאל התייחס להודעה להגדיר פעולות תג מחיר כטרור: "תג מחיר הוא דבר חמור ביותר שאסור שיהיה במקומותינו, ויש לעצור את הפושעים. עם זאת, כישלונם של כוחות המשטרה והשב"כ פעם אחר פעם להביא את הפושעים לדין לא הופך את המעשים הפסולים והמגונים האלה לטרור. טרור זה רצח ופגיעה חמורה על מנת להרוג. על ידי זריקות אבנים, ירי, בקבוקי תבערה, מכוניות תופת ועוד. חובה להבדיל בין טרור אמיתי לבין מעשים חמורים שאינם קרובים להגדרה של טרור".
שרים תג מחיר יפו חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד