כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

זיגזג בש"ס: לא יתמכו בחוק נגד 'ישראל היום'

הח"כים ועקנין וכהן חזרו בהם מתמיכתם בחוק נגד 'ישראל היום' • אטיאס דווקא בעד • ואדלסון חושף: "כך בכה לי נוני מוזס"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

מלחמת העיתונות: 'ישראל היום' מדווח היום (שישי), כי שני חברי כנסת של ש"ס, יצחק כהן ויצחק ועקנין חזרו בהם מתמיכתם בחוק נגד העיתון.

שני הח"כים, פנו ליו"ר הכנסת יולי אידלשטיין וביקשו להסיר את שמם מהצעת החוק. השניים הסבירו כי בשעה שהתבקשו לחתום, לא היו מודעים למשמעות הצעת החוק.

ח"כ ועקנין הסביר, כי אינו זוכר שחתם על הצעת החוק, ומשהובהרה לו משמעות חתימתו, מיהר להסירה.

"אני מתנגד לחוק הזה", מבהיר ועקנין, "איני רוצה להתערב במאבק עסקי בין שני עיתונים. אם בעלי 'ידיעות אחרונות' סבורים שזה לא הוגן שמחלקים את 'ישראל היום' בחינם, שיחלקו גם הם את העיתון שלהם בחינם וירוויחו מפרסומות כמו 'ישראל היום".

עם זאת, ח"כ אריאל אטיאס לא הסיר את חתימתו. מלבדו תומכים בחוק: איתן כבל (העבודה), רוברט אילטוב (הליכוד ביתנו), איילת שקד (הבית היהודי), אלעזר שטרן (התנועה), אילן גילאון (מרצ) ויואל רזבוזוב (יש עתיד).

תוך כך: על רקע הגשת הצעת החוק, התראיין מו"ל 'ישראל היום' שלדון אדלסון לעיתונו ותקף בחריפות את מתחרהו, מו"ל 'ידיעות אחרונות', בשל החוק אותו הוא מקדם נגד העיתון.

אדלסון חשף כי לפני הקמת העיתון הראשון שלו בארץ -"ישראלי", נפגש עימו נוני מוזס וביקש בדמעות שיחזור בו: "הוא נבהל", סיפר אדלסון, "הפחד שקינן בו גרם לו להגיע אלי למשרד במגדל היהלום. בעיניים דומעות הוא הפציר בי, 'אל תקים עיתון שיגרום לי לפשוט את הרגל. אם תעשה זאת לא יהיו לי חיים. לא יהיה לי לאן ללכת בבוקר'.

"היו לו דמעות בעיניים. אמרתי לעצמי, אני לא מכיר את האיש הזה. פתאום בא לכאן מישהו ומתחיל לבכות. מדובר באדם מבוגר. אני נשבע לכם, כך היה.

"אמרתי לו, 'בסדר נוני, לא נקים עיתון, אבל רק אם תמלא תנאי אחד - שתעביר את העיתון מהשמאל הקיצוני למרכז; תמצב אותו במרכז הקשת הפוליטית'. ואז הוא אמר, 'אני לא בשמאל. אם אני אזוז למרכז אני בעצם אהיה בימין ואז אהיה עיתון ימני'. אז אמרתי לו, 'אני לא יודע מה אתה חושב שאתה כותב, אבל שתדע לך, כל מי שאני מכיר טוען שאתה בשמאל הקיצוני'. והוא אמר לי, 'אני לא יכול לעשות זאת, כי אני כבר במרכז'.

"אמרתי לו, 'אני לא יכול לקרוא בעברית, אבל הרבה מחבריי - יש לי מאות חברים - אומרים שאתה סטית לשמאל הקיצוני'. אמרתי לו שאנחנו מתכוונים להוציא את העיתון כי אני חושב שלעם היהודי יש זכות לעיתון עצמאי ואובייקטיבי".

אדלסון המשיך ותקף בחריפות את הצעת החוק והצהיר כי אם הצעת החוק תעבור הוא ילחם נגדה באמצעים משפטיים ויפנה לבג"ץ, משום שהיא אינה חוקתית.

"אפילו אם יש חברי כנסת שמוכנים למכור את נשמתם לכל המרבה במחיר", אמר, "אני מאמין בבית המשפט הגבוה לצדק. גם המשפטן אלן דרשוביץ חושב כמוני. אני מאמין שבג"ץ יעמוד איתן. לא ניתן יהיה להשפיע עליו בתמריצים או בתכתיבים. הוא יבין בדיוק במה מדובר.

"כל מי שיש לו ראש על הכתפיים ואינו נתון להשפעותיו של נוני מוזס - יאמר לך שהצעת החוק הזאת שמה את עקרון חופש הביטוי ללעג ולקלס. ישראל כבר לא תוכל להתגאות בכך שהיא דמוקרטיה המאפשרת חופש עיתונות. מדובר בהתפתחות חמורה ביותר".
ישראל היום ידיעות חוק דרעי ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד