כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המדינה מוכנה להקל בעונשו של לופוליאנסקי

משפט הולילנד: לאחר שהשופט דוד רוזן הודיע כי בכוונתו להקל בעונשם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר - בשל מצבם הבריאותי, והעובדה שהשוחד לא הגיע לכיסיהם, מודיעה הפרקליטות על הסכמתה למהלך • תוותר על ריצוי מאסר בפועל שדרשה מלכתחילה • טרם נמסרה הודעה לגבי פיינר • יועצו של לופוליאנסקי: "ציניות ונבזות של הפרקליטות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שבוע וחצי לאחר שהשופט הודיע כי יקל בעונשם של לופוליאנסקי ופיינר בשל מצבם הבריאותי, הפרקליטות הודיעה היום (ו) כי נענתה לבקשה והיא חוזרת בה מהדרישה לגזור על לופוליאנסקי מאסר בפועל.

יועצו של לופליאנסקי, נחום בנדיקט, מסר בתגובה: "אין גבול לציניות ולנבזות של הפרקליטות, לאחר שהשופט אמר את דברו על שאין בכוונתו להטיל עונש מאסר בפועל, היות וברור לכל שמר לופוליאנסקי לא נטל כלום לכיסו ותוך התחשבות בעברו הבריאותי, מנסים כעת בפרקליטות לדחות את גזר הדין באמצעות תרגילים מכוערים, למרות שעורכי דינו של מר לופוליאנסקי כבר הבהירו שהם מתנגדים לדחיית גזר הדין למועד אחר".

מראש תבעה הפרליטות לגזור חמש עד שבע שנות מאסר על אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, לאחר הרשעתו בעבירות שוחד, אך ללא קנס, שכן הכספים יועדו לצרכי הציבור בעמותת יד שרה. על חבר מועצת העיר אברהם פיינר ביקשה לגזור בין שלוש לארבע שנות מאסר.

יום למחרת, הודיע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן כי הוא מתכוון להקל בעונשם, והציע לתביעה להגיע עמם להסכמה של עונש מאסר על תנאי, כדי שהדבר לא יהווה תקדים. השופט ציין גם כי במקרה של לופוליאנסקי ופיינר מדובר בשוחד שלא הגיע לכיסם.

"הכסף לא הגיע לכיסם ולא לילדיהם", אמר, "זה שוחד ושחיתות, אבל מצד שני, לשניהם יש מצב רפואי לא קל ולא מצב רפואי שנולד לצרכי המשפט", אמר השופט לאחר שמיעת הטיעונים לעונש על חבר מועצת העיר אברהם פיינר.

השופט הציע לתביעה להגיע עמם להסכמה של עונש מאסר על תנאי, כדי שהדבר לא יהווה תקדים.

פרופ' דוד ליבאי, פרקליטו של פיינר, אמר מיד לאחר מכן ל'בחדרי חרדים', כי הוא שמח שהשופט רוזן קיבל את דבריו, ובעקבות כך פנה לפרקליטות, שיגיעו להסדר מקל בעונש עם העו"ד.

"השופט נעתר לבקשתי", אמר ליבאי. לדבריו גם אורי לופוליאנסקי, שקיבל את הכספים עבור הארגון יד שרה, ראוי להקלה בעונש, "אני שמח שהצלחתי לשכנע את השופט להמתיק גם את דינו".

"לפי דעתי זה מאוד אכזרי ולא סביר, לשלוח אנשים במצב בריאות קשה ביותר לבית הסוהר, גם אם עברו עבירה רצינית. מדובר באנשים חיוביים ביותר, שעשו מעשי צדקה עם הכספים".

בבית המשפט המחוזי בתל אביב תוגש היום (שישי) בקשה לדחות את מתן גזר דינו של אורי לופוליאנסקי, על מנת שיוכל לבצע בדיקות רפואיות, לקבוע את מצבו הרפואי, לבחון האם הוא יוכל לשבת בכלא חרף מצבו הבריאותי.
מאסר פרקליטות שופט לופוליאנסקי פיינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד