י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מפגיני עפולה התפרעו ויידו אבנים: "דמינו הפקר"

אלפי תושבי עפולה הפגינו נגד התערערות הבטחון האישי - על רקע רצח שלי דדון הי"ד • "דמם של תושבי הגליל - הפקר"

הפגנה נגד שחרור רוצחים. צילום: פלאש90
הפגנה נגד שחרור רוצחים. צילום: פלאש90

כשבוע לאחר רצח שלי דדון ז"ל, שפרטיו עדיין לוטים בערפל, יצאו אלפי תושבי עפולה להפגין הערב (מוצ"ש), ברחבת "יד לבנים" בעיר, במחאה נגד שחרור מחבלים.

עם סיום ההפגנה, התפרעו חלק מהמוחים יידו אבנים וחסמו כבישים. עשרה מפגינים נעצרו.

ככל הנראה יידו המפגינים אבנים לעבר כמה כלי רכב של ערבים תושבי האיזור.

הרקע לרצח על פי המסתמן, הוא לאומני, אולם פרטי החקירה המנוהלת ע"י ימ"ר צפון והשב"כ עדיין צו איסור פרסום.

בעקבות הרצח, יצאו בני משפחתה ותושבים למחות כשהם מחזיקים בידיהם שלטים עליהם נכתב "הדם של שלי זה הדם שלי", "דמינו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" ו-"מוות לרוצחים". תושבי העיר ובני משפחתה של דדון העלו טענות על התערערות הבטחון האישי.

ראש העיר נצרת עילית אלכס גדלקין המשתתף בעצרת אמר: "חשוב והכרחי להעביר את המסר לירושלים - דמם של תושבי הגליל איננו הפקר. יש להגביר את הביטחון האישי של התושבים ולהחמיר את הענישה. רק לפני חצי שנה איבדנו את החייל עדן אטיאס ז"ל. עד מתי?".

אמה של דדון, אילנה, קראה בשבוע שעבר לתושבי האזור להגיע לצעדה: "אני מבקשת במיוחד מהאמהות - בואו לצעוד יחד איתנו כדי להגיד די לאירועים כאלה. לא יכול להיות שילדה תלך לראיון עבודה ולא תחזור יותר הביתה. אנחנו כאן כדי לצעוק די, מספיק. היום זאת שלי, מחר זאת מישהי אחרת. כולנו צריכים להתעורר".

שלי דדון ז"ל בת ה-19 תושבת עפולה יצאה לפני כשבוע וחצי ביום חמישי מביתה לראיון עבודה, בשעות הערב אותרה כשעליה סימני דקירות ואלימות, במגרש חניה ריק סמוך לאזור התעשייה רמת גבריאל במגדל העמק.

"חלה התפתחות דרמטית בחקירה" אמר בשבוע שעבר השר לביטחון הפנים יצחק אהרנוביץ', בעת שניחם את משפחת דדון. "יש התקדמות רבה בחקירה וניתן להגדיר אותה דרמטית, לא רחוק היום שבו המשטרה והשב"כ יעצרו את הרוצחים השפלים - שרצחו ילדה בדרכה לראיון עבודה", אמר אהרונוביץ' לעיתונאים בתום הניחום.

צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24"










משטרה רצח הפגנה עפולה גליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד