כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הריצה לישיבה • פרסום ראשון

מנהלי ישיבת סלאנים החליטו החלטה תקדימית: לפתוח חדר כושר בתוך הישיבה. המטרה: לשמור על הבחורים בתוך הישיבה מחד, אך בריאים מאידך. האם זוהי סנונית ראשונה? ימים יגידו

האדמו''ר מסלאנים. "תשמרו על הבריאות"
האדמו''ר מסלאנים. "תשמרו על הבריאות"

נושא הבריאות ואיכות חיים תקינה חדר לאחרונה למגזר החרדי. עד כה, רוב הציבור החרדי לא היה מודע להשלכות הבריאותיות, ולא עשה דבר בשביל לשמור על אורח חיים בריא.

לאחרונה ניתן לראות גל של פרסומים, בעלוני הפרסום החרדים, על מתקני כושר או על חדרי כושר לציבור החרדי. עד היום, רוב חדרי הכושר שפעלו בציבור החרדי, יועדו בעיקר עבור נשים וברובם לא היו כלל שעות פעילות המיועדים לגברים, כתוצאה מאי התעניינות של הציבור בתחום.

אולם, החשיבה הגברית החרדית שינתה פאזה, והיום כבר ניתן לראות במתקני ובחדרי כושר, גברים חרדים, מתעמלים לפי ההוראות, ורצים על מסלולי ריצה כשבאוזניהם אוזניות של MP3 המשמיעים שיעורי תורה.

אבל, מה שהתרחש ברחוב היה בבחינת חוק ולא יעבור בישיבות. מסלולי הליכה? חדר כושר? לא בהכלי התורה. מי שרוצה להתעמל, אחרי שעות הסדרים, שיצא לרחובות להליכה מהירה.

אלא שכעת, בהחלטה תקדימית שלא זכורה בעולם הישיבות בארץ-ישראל, החליטו מנהלי ישיבת סלאנים להציב מסלולי ריצה בחדר בישיבה, כשלצידם אף משקל בו יוכל כל בחור שמתעמל לבדוק כמה קלוריות שרף.

השיקול שהוביל את מנהלי הישיבה להחלטה, היא העובדה שבחורי הישיבות יוצאים אחרי שעות הסדר, למסלול הליכה ברחוב - ושם אי-אפשר לפקח איפה בחורים צועדים או איזה מראות קיץ יראו. וכך, על מסלולי ההליכה בתוך הישיבה יוכלו הבחורים להתעמל, ללא חשש מפני מראות אסורים.

יצוין, כי מומחים ומדריכי כושר ממליצים לצעוד לפחות 4 פעמים בשבוע 4-5 ק"מ למשך שעה.

האם מהלך זה יהווה תקדים ובחורים מישיבות אחרות יוכלו גם הם לשמור על אורח חיים בריא, בלי חששות של צניעות? ימים יגידו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד