י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אייכלר: להגיע למירון בתנועה חד סטרית

ח"כ ישראל אייכלר מציע תוכנית יצירתית לפתרון עומסי התחבורה הציבורית למירון • מחר: פגישת היערכות עם מפקד משטרת התנועה

במירון. צילום: קובי הר צבי
במירון. צילום: קובי הר צבי

ח"כ ישראל אייכלר, (יהדות התורה) יוזם תכנית תחבורה במירון שלדעתו תפתור את בעיית עומסי התעבורה אל האתר.

ישראל אייכלר תוקף את התוכנית המונעת גישה של אוטובוסים פרטיים, למירון ומציע תכנית למעגל תחבורה חד סטרי שיזרים את התנועה בדרך חד סטרית, למעט רכבי הצלה ובטחון ויאפשר הורדת והעלאת נוסעים במירון.

לפי התוכנית, האוטובוסים ימשיכו לחניונים המרוחקים וישתלבו בחזרה במעגל החד סטרי ממירון דרך צומת שבע עד צומת עמיהד ומחלף אליפלט עד צפת עין הוזים עד מירון וחוזר חלילה.

לדברי אייכלר: "גם אם בחזור יאלצו הנוסעים לרדת בשאטלים לחניונים, הרווח העיקרי יהיה בהלוך שבו יגיעו כל האוטובוסים מכל החברות עד מירון.

"יש לעמוד על כך", הדגיש אייכלר, "שלפחות בדרך בהלוך עד מירון, האוטובוס יגיע עד מירון ותיחסך הסחבת לאלפי נוסעים נשים וטף. האוטובוס יוריד את הנוסעים במירון וישוב ריק לחניון.
אם רק בחזור יגיעו הנוסעים לחניונים בשאטלים, בלית ברירה, גם זו לטובה".

עם זאת, בשיחה עם גורמים במערך התחחבורה, תכניתו של אייכלר צפויה להיתקל בהתנגדות קשה. לדבריהם, הארכת משך הנסיעה דרך צפת עלולה לפגוע בנוסעים בחברות הקטנות משום שחברות אלו עלולות להיתקל במצב של מחסור באוטובוסים בעקבות הארכת זמן התנועה.

"במצב כזה, הנוסעים יאלצו לנסוע בשאטלים לחניון ומשם לחזור באוטובוס דרך הכניסה לכפר, זה סיבוב ובזבוז זמן מיותר לחלוטין".

תוך כך, מחר בשעה 12:00 צפוייה להתקיים ישיבת היערכות נוספת בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות מפקדי המשטרה, כולל מפקד משטרת התנוה צ'יקו אדרי, והאחראים על מערך התנועה - לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון בדגש על הכנת מערך התנועה שכבר מעתה מעורר דאגה רבה בשל המחסור הצפוי באוטובוסים, בעקבות קיומו של יום לימודים רגיל וסירובו של שר החינוך פירון לבחון פתרונות שיאפשרו להקצות אוטובוסים לנסיעה למירון.
אוטובוס חניון אייכלר כפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד