כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גזר דינם של לופוליאנסקי ופיינר יינתן בנפרד

פרשת הולילנד: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את בקשת המדינה להפריד את גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר, מזה של שאר הנאשמים • גזר הדין של הנאשמים האחרים יינתן מחרתיים, ושל השניים יידחה • התביעה תערוך בדיקות רפואיות ללופוליאנסקי כדי לגבש עמדה בשאלת ענישתו • ובינתיים: אולמרט שוב נחקר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר במשפט הולילנד, יופרד מגזר דינם של שאר הנאשמים, כך החליט היום (ראשון), שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן.

השופט קיבל בכך את בקשת המדינה להפריד את עניינם של השניים מיתר הנאשמים. שדינם ייגזר מחרתיים.

כך גם גזר דינם של לופוליאנסקי ופיינר יידחה עד ה-9 ביוני לאחר שיתקבלו חוות דעת רפואיות נוספות בנוגע ללופוליאנקי ותזכיר שירות מבחן לגבי יכולתו של פיינר לריצוי מאסר בדרך של עבודות שירות.

רוזן הודיע במהלך הטיעונים לעונש, כי הוא מתכוון להקל בעונשיהם של לופוליאנסקי ופיינר.

השנים הורשעו בקבלת שוחד מיזמי פרוייקט הולילנד, עם זאת, כפי שציין השופט הכספים לא הגיעו לכיסיהם אלא אלא לארגונים יד שרה ובית מלכה. השניים גם סובלים מבריאות לקויה, וחוות דעת שהוגשו לרוזן קבעו שמאסרם יסכן את חייהם.

לבקשת המדינה, הורה רוזן לממונה על עבודות השירות לעשות כל שלאל ידו כדי שפיינר יוכל לרצות עבודות שירות, למרות שהוא נכה ב-100% וזקוק לעזרה סביב השעון.

בעניינו של לופוליאנסקי, הורה רוזן למדינה להשלים בהקדם האפשרי את הבדיקות הרפואיות, כדי שתגבש את עמדתה בשאלת ענישתו.

לפי המסתמן, יכריע השופט על הענשת השניים בעבודות שירות.

יועצו של לופוליאנסקי נחום בנדיקט מסר ל'בחדרי חרדים': "אין גבול לציניות ולנבזות של הפרקליטות, "לאחר שהשופט אמר את דברו על שאין בכוונתו להטיל עונש מאסר בפועל היות וברור לכל שלא נטל כלום לכיסו ותוך התחשבות בעברו הבריאותי, מנסים כעת בפרקליטות לדחות את גזר הדין באמצעות תרגילים מכוערים, למרות שעורכי דינו של מר לופוליאנסקי כבר הבהירו שהם מתנגדים לדחיית גזר הדין למועד אחר".

אולמרט נחקר
תוך כך, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ממשיך להסתבך: הבוקר הוא נחקר באזהרה במשרד היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות.

החשדות הועלו נגדו בקשר לתיקי החקירה שהתנהלו בעניינו בשנים האחרונות.

החקירה נערכת בעקבות העדויות של שאר המעורבים בפרשה אשר החלה במתן עדות של מזכירתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן.
שוחד בית המשפט לופוליאנסקי גזר דין אברהם פיינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד