כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הילדים מורעבים ומוזנחים בכפר נידח בגואטמלה

לפי עדותו של ישראלי שאחותו חברה בכת 'לב טהור' הקנדית, נמלטו רבים מחברי הכת בקבוצות קטנות, לגואטמלה • הישראלי הצליח להגיע אל מקום שהותם והזדעזע לחשוף את התנאים בהם הם חיים: בצריף מטונף, בכפר נידח ללא חשמל ומים • "הילדים מוזנחים ומורעבים, נערה נשואה, ילדה על הרצפה המלוכלכת כי אין בית חולים בסביבה"

צילום: שי פוגלמן
צילום: שי פוגלמן

כת לב טהור נמלטת למרכז אמריקה: אנשי 'כת לב טהור', החליטו להימלט בקבוצות קטנות לגואטמלה, כך מדווחים כלי התקשורת בקנדה.

מסתבר שאל לשתי המשפחות שנמלטו לגואטמלה בחודש מרץ, עם ששת ילדיהם נוספו בינתיים עוד 30 איש שעברו בחשאי בקבוצות קטנות למדינה, וקבלו אשרת שהיה ל90 יום.

ישראלי שחפץ בעילום שמו, נסע במיוחד לגואטמלה כדי לבקר את אחותו שמשתייכת לכת, סיפר לכלי התקשורת הקנדיים כי הקהילה בגואטמלה תפחה והיא כבר מונה 30 איש.

לפי התוכנית, הקהילה כולה תהגר מבלי לעורר חשד למדינה.

הישראלי ק' ששהה בקנדה וגואטמלה, כחודש ימים סיפר כי הגיע תחילה לקנדה ועמל במשך תקופה ארוכה כדי לקבל אינפורמציה על מקום המצאה של אחותו וילדיה.

האח הגיע לגואטמלה וניסה להתקשר לאחותו, אך התברר לו כי ראשי הכת החרימו את הטלפון שלה כשעזבה לגואטמלה.

"לפני כן הייתה אחותי מתקשרת מדי שבוע למשפחה בישראל", סיפר, "אך מאז שעזבה לגואטמלה ניתקה קשר ולא הבנו מדוע".

בסופו של דבר קישרו חברי הכת את האח עם האחות טלפונית, אך האח דרש לבוא לראות אותה ואת ילדיה ומשהתחמקה, איים כי יפרוץ לדירה בה היא נמצאת.

בסופו של דבר בתיווך אנשי הכת הצליח להגיע לביקור. הוא הזדעזע לגלות כי האחות וששת ילדיה מתגוררים בכפר נידח, בביקתה מטונפת, ללא חיבור למים או לחשמל.

"מדי שבוע מקבלת המשפחה חבית של מים ואוכל מצומצם לשבוע. הילדים נראו לו מוזנחים ומורעבים ומכוסים בעקיצות יתושים", סיפר, "הם ישנים על הרצפה המלוכלכת ורק בשבוע שעבר רכשה הכת 15 מזרונים מעופשים שחולקו בין הנוכחים".

לפי עדותו המזעזעת של ק', בזמן ששהה בכפר הנידח כרעה נערה נשואה ללדת, מאחר ובית החולים נמצא במרחק שעתיים מהכפר ילדה הצעירה את תינוקה על רצפה מטונפת בצריפון שבו היא מתגוררת.

לדבריו פגש את ראשי לב טהור, בהם יואל וינגרטן, מאיר רוזנר ואריאל גולדמן, ומאמין כי הם מתגוררים. גם כן במדינה.

מנדי מרכוס - חבר לשעבר בלב טהור, אומר גם הוא כי הוא מאמין שאחותו ומשפחתה עברו בחשאי לגואטמלה, ומשפחה נוספת בת 12 נפשות עברה גם היא לאחרונה למדינה.
משפחה גואטמלה לב טהור רוזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד