א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אור ירוק קיימה את תחרות היזמים הצעירים השנתית

עמותת אור ירוק מציגה: יש עתיד! העמותה קיימה בשבוע שעבר את תחרות היזמים הצעירים השנתית למען הבטיחות בדרכים. הפרויקטים הזוכים: צמיד אזהרה לפני חצית כביש, משחק בטיחות בדרכים וקולר זוהר לכלבים

אור ירוק קיימה את תחרות היזמים הצעירים השנתית

ב- 7 למאי 2014, התקיים טקס סיום התחרות "יזמים צעירים לבטיחות בדרכים", במתנ"ס קרית הצעירים ברמת השרון. לשלב הסיום הגיעו 16 קבוצות שהורכבו מתלמידים בני כיתות ב,- י"ב, אשר בחרו לפתח אמצעי בטיחות יצירתיים וטכנולוגיים, בתחום הזהירות בדרכים.

אילן גרודסקי, מנהל תחום טכנולוגיה בעמותת אור ירוק, הנחה את הטקס ובתום הרצאתו בנושא מניעת תאונות דרכים, הוצגו הפיתוחים הטכנולוגיים, פרי עבודתם של היזמים הצעירים.

במסגרת התחרות זכו שלושה פרויקטים מהם התרשמו השופטים במיוחד. הפרויקט הראשון שזכה הוא ה"צמידרך" אותו פיתחו תלמידי כיתה ג' מבית הספר "אתרים" בראשון לציון. ה"צמידרך" הוא למעשה צמיד אותו יכול לענוד כל ילד או מבוגר אשר יש בו חיישנים הקולטים שמכונית מתקרבת לפני שחוצים את הכביש. כך למשל, אם ילד ירצה לחצות את הכביש כאשר מכונית נוסעת במהירות לכיוונו, הצמיד יחל לצפצף ויזהיר את הילד שמסוכן לחצות כעת את הכביש.

המוצר השני שזכה הוא משחק קופסא אותו יצרו תלמידי חטיבת הביניים "יונתן נתניהו" אורט קרית מוצקין. שם המשחק הוא "מדן ועד אילת בדרך הבטוחה והירוקה" וכשמו כן הוא – המשחק מבוסס על שביל ישראל והמטרה שלו היא להגיע מדן ועד אילת כאשר בדרך המשתתפים צריכים לענות על שאלות ולהשתתף במשימות בנושאי איכות סביבה, בטיחות בדרכים, טבע ועוד.

הפרויקט השלישי שזכה בפרס הוא פרויקט של תלמידי חטיבת הביניים א' מנשר, את יצרו את ה"חבר זוהר". התלמידים פיתחו קולר מיוחד לכלבים שבלחיצה פשוטה מפעיל נורות מהבהבות במטרה שהנהגים יוכלו לזהות את הכלב מרחוק גם בשעות החשכה, על אף שהוא נמוך משדה הראיה של הנהג. לקולר המיוחד צירפו התלמידים גם חולצות זוהרות לבעלי הכלבים, בכדי שגם הם יזוהו בקלות על ידי הנהגים.

הקבוצות הזוכות קיבלו שי מתנת עמותת אור ירוק.

זו השנה השישית ברציפות שהמיזם מתקיים והוא מעודד את היזמים הצעירים להקים חברות לכל דבר ועניין. התלמידים מתנסים בעולם העסקים, מציבים יעדים ופועלים כחברה עסקית עם רצון לשווק את המוצר בהצלחה.

פרויקטים נוספים אותם הציגו התלמידים:
• כיתה ד'2 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את ה"זהירון" – חולצה המחובר אליה וסט זוהר וניתן ללבוש אותה משני הצדדים – גם כחולצה רגילה לשעות היום וגם כחולצה זוהרת לשעות הלילה.
• כיתה ה'2 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את ה"זומזומון" – מכשיר המותקן על חלקו האחורי של הרכב, המתריע לנהגים אחרים כי נהג הרכב עוצר לשם מתן זכות קדימה להולכי רגל.
• כיתה ה'1 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את ה"תמרואר" – סימון תמרורי העצור של משמרות הזה"ב בנייר כסף בולט ובתאורת לדים, כדי שהנהגים יוכלו להבחין בתמרור העצור גם בתנאי מזג אויר בעייתיים כמו גשם, ערפל וחשכה.
• כיתה ג'2 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו רעיון ל"מכונית השמש" – מכונית שעובדת על אנרגיה סולארית.
• כיתה ו'3 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו "מחסום לחציה בטוחה" – מחסום לפני מעבר חציה שבלחיצת כפתור של הולך הרגל הוא יורד בכדי שלא לאפשר לנהגים לפגוע בהולכי הרגל החוצים את הכביש.
• כיתה ב'1 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו רעיון ל"רובוזור" – רובוט מיוחד למשמרות הזה"ב שיחליף את התלמידים ויעשה זאת במקומם במשך כל שעות היממה.
• כיתה ב'2 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו רעיון ל"מגיניון" – קופסא מיוחדת לאופניים המתריעה כאשר רוכב האופניים אינו חובש קסדה ומגינים.
• כיתה ו'1 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את ה"חולצור" – סרט לבן זוהר עליו מורכבים גם לדים קטנים, אותו מיועדים ללבוש הולכי רגל בשעות החשכה בכדי שנהגים יוכלו לזהות אותם בקלות.
• כיתה ד'1 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את "כרית הזה"ב" – כרית אוויר המחברת בין שני המושבים הקדמיים במטרה שבמידה ותתרחש תאונה, גם הנוסע היושב במושב האחורי באמצע יזכה לכרית אוויר שתגן עליו מפני פגיעת ראש חמורה.
• כיתה ו'2 מבית ספר אתרים בראשון לציון הציגו את ה"מזהירחוב" – חיישנים אותם מיועדים להדליק הולכי הרגל באמצעות כפתור, אשר יגרמו לתאורה מהבהבת על גבי עמודי הרמזור במטרה לסייע לנהגים לראות מרחוק כי ישנם הולכי רגל במעבר החצייה.
• תלמידי בית הספר אור מכפר אורנים הציגו את ה"Baby Safe" – מערכת של חיישנים שנועדה למנוע שכחת ילדים ברכב: הנהג יושב על מעין כרית עם חיישן ומניח גם את התינוק מעל כרית כזו. כאשר ההורה קם, החיישן מצפצף עד שהוא מוציא גם את הילד מהרכב.
• תלמידי פנימיית עתיד רזיאל מהרצליה הציגו את ה- "Phone Box" – פאוץ' שמתחבר להגה בכדי לאפשר לנהגים להכניס את הטלפון הנייד לשם במידה והם זקוקים לג'י פי אס. הפאוץ' מכוסה פלסטיק כך שהנהג לא יכול להשתמש בטלפון בשמן הנסיעה.
• תלמידי חטיבת הביניים ב' מנשר הציגו את ה"חגור-hot" – כיסוי מבד שמתלבש על החלק המתכתי של החגורה, בכדי למנוע ממנו להתלהט ולשרוף את החוגר, במידה והרכב מתחמם. בנוסף הכיסוי צבעוני ומזכיר לנוסעים ולנהג לחגור את חגורת הבטיחות.

עמותת אור ירוק: "אנו מברכים את ארגון היזמים הצעירים ואת העומד בראשו, אורי ילוז על שיתוף פעולה פורה ורב שנים. העלאת נושא תאונות הדרכים לראש סדר היום, חשוב ביותר למען הפחתת תאונות הדרכים בישראל. החינוך והמודעות כבר מגיל צעיר מדגישים בפני הדור הצעיר את הסכנות שבכביש הן כנוסעים והן כהולכי רגל".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד