י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"לא ללבוש משקפיים שלא מתאימים לאברך חסידי"

בשבת חיזוק לאברכים בויז'ניץ, נשא האדמו"ר שיחה בענייני השעה: "זקני החסידים היו קונים המודיע, אך לא היו קוראים בו"

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

לאחר שמונה שנים: שבתות הגיבוש בויז'ניץ לאברכים הצעירים חזרו לחסידות, ושב הנוהג מהעבר שבכל שנתיים יוצאים כל האברכים שנישאו בשנתיים האחרונות, לשבת התעלות מיוחדת.

כנהוג, האברכים היו מקבלים הדרכה מיוחדת במשך כל השבת בעניני הנהגת הבית היהודי על פי דרך החסידות ומנהגי ויז'ניץ, ואף היו מתקנים תקנות מיוחדות לאברכים הצעירים. אלא שבשנים האחרונות עקב חולשת האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, לא יצא האדמו"ר הנוכחי משיכון ויז'ניץ בשבתות עקב רצונו לשהות לצד אביו. בשבת האחרונה שהתקיימה שהו במושב נחלים חמש מאות אברכים שנישאו בשנתיים וחצי האחרונות.

האדמו"ר ביקש שלשבת יגיעו רק אברכים ללא בחורים וילדים, במשך השבת עורר האדמו"ר בדבריו על יסודות החסידות שנוגע לכל אברך ומשפחה.

בסעודה שלישית נשא האדמו"ר את המשא המרכזי של השבת ובמהלך דבריו תקף בחריפות את אותם המתפתים ללכת אחרי האופנות החרדיות והמודות, "לאחרונה ראיתי אברכים שמלבישים משקפיים שלא מתאימים לאברך חסידי, ולא כך יאה לאברך חסידי".

בהמשך השיחה דיבר בכאב על המרוץ התמידי אחר הנייעס, כשבין היתר אמר: "פעם היו זקני החסידים רוכשים מנוי לעיתון 'המודיע' בכדי לתמוך בפעולות של אגודת ישראל אך לא קראו את העיתון כלל, כי לא עניין אותם ה'נייעס' אך כיום נהיה נוהג שכל אברך מיד אחרי החתונה עושה מנוי ל'המודיע'".

האדמו"ר הוסיף וסייג את דבריו: "לא שיש בעיה בעיתון, המודיע זה איכשהו העיתון היחיד הכשר, אך מכאן ועד להתמכרות לחדשות הדרך רחוקה", אמר.

בנוסף הרחיב האדמו"ר וביקש לחזק את נושאי חבורות האברכים. וההתאספויות בליל שבת בבתי המדרש של ויז'ניץ.
שבת נחלים ויזניץ אברכים המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד