י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפיד ווינשטיין סגרו דיל על המע"מ; החרדים ישלמו

חרדים ייהנו מהפטור במע"מ רק לדירה שמחירה פחות מ-600 אלף ש"ח, מכירים דירה כזאת? • פרוש: "לפיד משתמש בצבא נגד החרדים"

יאיר לפיד עם ניצחונו, צילום: פלאש90
יאיר לפיד עם ניצחונו, צילום: פלאש90

משרד האוצר מפרסם הערב כי שר האוצר לפיד והיועץ המשפטי הגיעו להסכמה בנוגע לתוכנית הפטור ממע"מ לדירה חדשה עבור זוג צעיר. כזכור, התוכנית עליה הכריז לפיד עוררה בזמנו גל תגובות בעקבות האפליה החמורה כנגד הציבור החרדי, ובעקבות כך אף הביע היועץ המשפטי את התנגדותו.

כעת, אושרה התוכנית לאחר שלפיד ווינשטיין הגיעו להסכמה על פיה הפטור יינתן ליוצאי צבא בלבד כדרישת לפיד, ולחרדים שלא שירתו בצבא יינתן הפטור רק לדירה שמחירה הוא עד גובה 600 אלף ש"ח בלבד.

יצויין, כי למרות הפשרה שהושגה בסופו של דבר, במשך תקופה ארוכה התקיימו דיונים בהם עמד שר האוצר על שלו והתעקש להותיר את הקריטריונים על כנם, ולא לאפשר לציבור החרדי ליהנות מההטבה. זאת למרות שעמדת היועץ היתה כי קריטריון זה אינו שוויוני.

מלבד השירות הצבאי, על בני הזוג לעמוד במספר קריטריונים נוספים בכדי לקבל את ההטבה. הזכאים הם: זוג נשוי, הורה במשפחה חד הורית שלו ילד אחד לפחות בחזקתו; זוגות ללא ילדים שאחד מבני הזוג בן למעלה מ-35; רווקים מעל גיל 35; וזכאים לקצבת נכות כללית או בעלי דרגת נכות של לפחות 75% המקבלים קצבת נפגעי עבודה או קצבה לפי חוק הנכים.

לאחר שהוסרו ההגבלות המשפטיות, יוכל שר האוצר להביא את ההצעה לאישור הממשלה זאת למרות התנגדותו של שר השיכון אורי אריאל שכבר הצהיר עליה בזמנו ואף מיהר היום לפרסם כי פנה למשנה ליועמ"ש אבי ליכט בכדי להבהיר לו שבשוק כמעט שלא קיימות דירות במחיר של 600 אלף ש"ח. משום כך דרש השר להעלות את הרף להטבה ל950 אלף ש"ח.

"מנתוני הממונה על חוק המכר (דירות) במשרד הבינוי והשיכון אליו מחויב כל קבלן המוכר דירה לדווח על נתוני המכירה, עולה כי בשנת 2013 היו 364 עסקאות בלבד בסכום הנמוך מ-600 אלף שקל (כולל מע"מ) ובשנת 2012 היו 212 עסקאות כאלה בלבד.

יצוין, כי מספר זה כולל גם עסקאות למכר חלקי דירות ודירות במסגרת "מחיר למשתכן", אשר על פי החלטת קבינט הדיור לא יכללו בהטבות המע"מ.

בהודעה שפרסם נאמר כי השר אריאל תומך במתן העדפה למשרתים בשירות צבאי ולאומי, אבל מתנגד להדרה מוחלטת של קבוצות אוכלוסייה מתוכנית מע״מ בשיעור 0, וזאת בהתאם לעמדתו העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה זו. מתוך הכרת שוק הדירות וצרכי קבוצות האוכלוסייה השונות בחברה הישראלית סבור השר כי יש להעמיד את מחיר הדירה בהטבת מע״מ 0 עבור מי שאינם משרתים בצבא על 950 אלף ש״ח".

ח"כ מאיר פרוש מיהדו"ת מחה כנגד הפגיעה והאפליה בציבור החרדי ואמר: "לפיד עושה שימוש בצבא כקרדום לפגוע בחרדים. כאשר הוא לא בוחל לבחוש בשתי ידיו בליבת ביטחונה של מדינת ישראל, ומקצץ בתקציב הביטחון ללא רחם."

חה"כ יעקב אשר הגיב: "הקריטריון שפרסם משרד האוצר לא היה מבייש שום ממשלה אנטישמית. החרדים יקנו דירות עד 600.000 ש"ח אולי במאדים. ב"הכשר" של היועמ"ש לממשלה, כנראה מאותה הסיבה ששלח אותנו לבחירות חוזרות בבי"ש" .
חרדים לפיד פרוש פטור מעמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד