כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שי פירון משתלח בחרדים "בשם האחדות"

לא יאומן: השר פירון מסרב לאשר את החופשה בל"ג בעומר עצמו לטובת כולם, ושולח מכתב לרה"ר בו הוא מאשים - את החרדים • כנסו

השר פירון, צילום: פלאש90
השר פירון, צילום: פלאש90

שר החינוך שי פירון פנה במכתב לרבנים הראשיים בו הוא מפרט את המניעים להתנגדותו לקביעת יום החופשה בל"ג בעומר ומפרט : כל עוד לא יוגדר היום כמשותף לכלל החברה - אינני רואה טעם לדחות את מועד ההדלקה.

כזכור, לקראת ל"ג בעומר נשמעו קריאות רבות ואף בוצעו מספר פניות אל שר החינוך, לאחר שהתברר שבעקבות קביעת יום ל"ג בעומר כיום לימודים תיווצר מצוקה קשה במערך התחבורה למירון.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ח"כ מוזס פנה לשר התיירות וביקש ממנו לפנות לשר החינוך בכדי לבקש ממנו להקדים את החופשה ליום א', פירון לא נענה לפנייה אך מתברר כי חלף זאת החליט פירון לפנות לרבנים הראשיים לישראל בדרישה לבקש מהם לפרסם כי הם דוחים את מועד ההדלקה ליום א' בערב.

במכתבו מגולל פירון את המניעים להקדמת החופשה חזרה ליום א,' אך חרף זאת הוא בוחר לתקוף את הציבור החרדי ולדרוש מהרבנים הראשיים להכריז על דחיית הדלקת המדורות.

את המכתב, שנשלח לרבנים הראשיים ולשרים בנט ובן דהן, פותח פירון בתיאור העובדות - כיצד קודמו השר גדעון סער נענה לפניית הראשל"צ הגרש"מ עמאר ודחה את החופשה ליום ב' בכדי שלא לגרום לחילול שבת המוני שעלול להתרחש בהדלקת המדורות במוצאי שבת. מטרת הדחיה, מציין פירון, היתה בכדי למנוע חילול שבת בפרהסיה.

"לאחרונה פנה אלי שר התיירות", ממשיך פירון ומפרט, "בבקשה להקדים את החופשה ליום א' לתאריך המקורי. הטענה היתה : אם יתקיימו לימודים ביום א', לא יהיו מספיק אוטובוסים להעלאת החוגגים בהילולת הרשב"י למירון במוצ"ש".

"זאת ועוד", ממשיך פירון, "הורים רבים מתלוננים על יום החופש שבא ביום ב' ולא ביום א', מה שהיה מאפשר חופשה רציפה. גם בעלי המלונות התלוננו על פגיעה בהכנסותיהם".

"לתומי סברתי שנכון יהיה שלא לשנות את המועד שסוכם, ולהיענות לבקשת הרבנים הראשיים לישראל".

"לתדהמתי נוכחתי לדעת שהציבור החרדי וחלק קטן מהציבור הדתי מתכננים לחוג את היום במוצ"ש על אף שהדבר יגרום לחילול שבת המוני של שוטרים, פקחים ועוד. האם כשחילול השבת פוגע בצרכים של ציבורים מסוימים הוא נעלם?"

"בימי ספירת העומר בהם אנו אבלים על הפיצול, הפילוג והשנאה נציין יום אחד לחרדים ואחר לשאר החברה? ובכך נפצל מועד בישראל, האין בכך אבסורד נוראי?".

"כל עוד לא יוגדר היום כמשותף לכלל החברה - אינני רואה טעם לדחות את מועד ההדלקה. אני מבקש מכבוד הרבנים ומשר הדתות, להסיר כל אחריות לנעשה במתחם במוצ"ש - שהרי לשיטתכם ולבקשתכם יש בכך סיוע לחילול שבת ופיצול פסול של החברה בישראל, לקרוא לציבור לכבד את ההחלטה ולדחות את מועד ההדלקה ליום א' בערב".
ל מוזס חופשה פירון רה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד