כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בית שמש נבוכה: גל פריצות לבתי כנסת בעיר

שורה ארוכה של פריצות לבתי כנסת בבית שמש וסמוך לך, בהן נגנבו בעיקר פריטים יקרי ערך וכסף מזומן

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

בית שמש נבוכה: בשבוע וחצי האחרונים נפרצו חמישה בתי כנסת, מהם נגנבו ספרי תורה, נרתיקים וכלי כסף וזהב.

בליל השבת האחרונה, נפרצו שני בתי כנסת בבית שמש, בית הכנסת 'נחלת חן' ברמה ב' ובית הכנסת הספרדי הסמוך 'רמת התנאים', ספרי התורה הושחתו, ספרי קודש נוספים הושלכו בבזיון. בנוסף, נגנבו כתרים וטס של ספרי תורה.

"זה לא נורמלי שתוך שבוע וחצי נפרצו חמישה בתי הכנסת בסביבה", אומר הרב בנימין ויצהנדלר, בעל בית הכנסת נחלת חן, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

בבית הכנסת נחלת חן נגנב טס ספר תורה, כתרים, וכן כסף קטן מקופת צדקה. "הגנב רוקן תיק של תפילין מתכולתו, השאיר את התפילין על השולחן ומילא אותו בכסף מקופת הצדקה", לדבריו המטרה היחידה של הפורצים זה כסף ופריטים יקרי ערך מכסף וזהב.

בשבוע שעבר, בלילה שבין שלישי לרביעי, פרצו אלמונים לבית כנסת בישוב זכריה הסמוך לבית שמש, השחיתו את בית הכנסת ואת ספרי הקודש, וגנבו מהמקום חמישה ספרי תורה. בתי ספרי התורה נמצאו זרוקים בשטח ללא הקלף בתוכם.

לפני שבוע וחצי, במהלך הלילה, נפרצו שני בתי כנסת ברמת בית שמש ב', שניהם ברחוב רבי טרפון. בבית הכנסת "בית אהרן" נפרצו שני חדרים. כן נפרץ ארון הקודש ממנו נגנבו נרתיקי ספרי תורה ושופרות.

מבית הכנסת הסמוך "לאה אימנו", נגנב גם ספר תורה, שנמצא מאוחר יותר כשהוא מושלך בחורשה סמוכה. מפקד משטרת בית שמש שלומי טולדנו סייר במקום, ואנשי הזיהוי הפלילי נטלו טביעות אצבע.

הצלם יעקב לדרמן, תושב המקום, תיעד את מראות בתי הכנסת המחוללים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "על פי הפריטים שנגנבו, נראה כי הפורצים חיפשו כסף וזהב, זאת מאחר והם הותירו את ספרי התורה עצמם בבתי הכנסת, ולקחו רק את נרתיקי הזהב והכסף". בהמשך, הוא סיפר כי נמצאו הקופסאות לאחר שקילפו מהם את הכסף והנחושת שציפו אותם.

ממשטרת ירושלים נמסר הערב כי החקירה בעניין בעיצומה, ועל פי החשד הרקע למעשים הינו פלילי.
פריצות בית שמש מזומן ספר תורה גנבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד