כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

5 מסלולים קסומים לכל המשפחה – 5 דקות ממירון

תמיד ידענו שהר מירון משופע במסלולים עוצרי נשימה • לכבוד ל"ג בעומר: 'טלחופש' מגיש 5 המלצות לטיולים באזור

5 מסלולים קסומים לכל המשפחה – 5 דקות ממירון

הר זבול

הר זבול, המתנשא לגובה של 814 מטר, הוא אחד מנקודות התצפית המקסימות ביותר בישראל על אזור נחל כזיב והשטחים המיוערים שסביבו. המסלול משלב מים, תצפיות נוף מדברי לצד נוף ירוק ופריחה. מערות עתיקות. מדובר במסלול שמאופיין בירידה מפסגת ההר אל ערוץ הנחל, בשביל קסום בתוך יער סבוך, ירידה שבסופה ממתין לנו בונוס קטן: מעיין מיוחד במינו, עין חותם שבו ניתן להתרחץ ולשכשך את הרגלים.

אורך המסלול: כ-3.5 קילומטר

משך הטיול: 3-2.5 שעות.

איך מגיעים: הכניסה היא מפסגת הר זבול, סמוך ליישוב חורפיש. נקודת הסיום היא בכביש 89, בפאתי היישוב חורפיש. מאחר והמסלול הוא חד כיווני יש צורך ב-2 מכוניות. מתאים למשפחות, אך לא להליכה עם עגלות ילדים.


נחל עמוד

אין ספק. נחל עמוד הוא אחד הנחלים המרשימים בישראל. הנחל המתפתל בין הרי מירון וזורם עד לכנרת מציע לנו, בחלקו העליון של הנחל, ירידה יפה בין עצים מצלים, הליכה ליד פלג מים זורם ומנוחה לצד בריכות קרירות וקסומות. חלקו הראשון של המסלול הוא בירידה אל ערוץ הנחל וחלקו השני בעלייה מעט ארוכה ממנו. במהלך המסלול עוברים בשבילים צרים ומוצלים.

המסלול מתחיל בתחנת משטרת עין-תינה, מבנה בטון נטוש וספוג קליעים, שבנו הבריטים בימי "המרד הערבי" (1936-1939). המבנה נועד למעשה להגן על תחנת השאיבה שפעלה בעין יקים – המעיין הנובע למרגלות המדרון. בשל חשש מהתמוטטות הכניסה למבנה אסורה.

בהמשך נפגוש את עין יקים, מדובר במעיין שופע הנובע כל השנה. שֵׁם המעיין מנציח את משמרת יקים – אחת ממשפחות הכהונה שעברו לגליל לאחר חורבן בית המקדש השני. במקום משאבות עתיקות שהעלו את מי המעיין לצפת. בעקבות לחצים של רשות הטבע והגנים, הופסקה השאיבה מהמעיין בשנת 1995, וכל מימיו זורמים לנחל. סמוך למעיין צומח עץ אגוז מלך גדול. מהמעיין יוצאת אמת מים ששימשה בעבר את כל תחנות הקמח בנחל ואת הבוסתנים.

בהמשך אפשר לפגוש בריכות שנוצרות מהחיבור בים נחל שכווי עם נחל עמוד, שיוצר ברכות קטנות ורדודות של מים צלולים, שמצלים עליהן עצי דולב גבוהים. במקום גם נובע מעיין קטן.

אורך המסלול: כ-4 קילומטר.

משך הטיול: 3-2 שעות.

איך מגיעים: מתחילים בחניון משטרת א-טינה, סמוך ליישוב מירון, וחוזרים לאותה נקודה בדיוק.

הערות: כניסה בתשלום בכניסה לשמורה. שעות פתיחת השמורה: בקיץ 17:00-08:00, בחורף 16:00-08:00. טלפון לבירורים: 04-6999984.

צילום: DmitTrix

הר הלל

זה נמשך כשבועיים בשנה בלבד. אדמוניות החורש - אחד מהפרחים המרשימים ביותר בארצנו מקשטות את שביליו של הר-הלל. מדובר במסלול מיוחד ולא מוכר שלוקח אותנו לשביל קצר ומקסים בין האלונים, הקטלבים ופרחי האדמונית הבולטים בצבעם האדום ובאבקניהם הצהובים. מסלול הטיול מסתיים בתצפית מופלאה מהר כפיר על הרי הגליל ועל הכנרת. המסלול עובר בשבילים צרים ורחבים לסירוגין, חלקו בעלייה מתונה ורובו בהליכה מתונה בשביל שאינו מוצל.

איך מגיעים: שביל עפר למרגלות הר הלל, סמוך ליישוב בית ג'ן, סוג המסלול: מעגלי.

אורך המסלול: כ-4 קילומטר

משך הטיול: 3-2.5 שעות.

צילום: אבישי טייכרצילום: צילום: אבישי טייכר
צילום: אבישי טייכר

שמורת ברעם

בלב הרי הגליל העליון, מסתתרת פינה קסומה ומיוחדת במינה, שנשמרה בעקשנות על-ידי אנשי הכנסייה המרונית מברעם ומגוש חלב. מדובר על מסלול טיול בתוך יער צפוף וסבוך של עצי אלון מצוי, שההליכה בתוכו היא חוויה בלתי רגילה, למבוגרים ולילדים כאחד. בית הכנסת העתיק והמרשים של העיירה היהודית ברעם נמצא בסמוך ליער ושמומלץ מאוד לבקר בו.

חלקו הראשון של המסלול מתחיל ומסתיים על שביל עפר, סמוך לכביש 899 ועובר ברובו בשבילים צרים ומוצלים, מלבד חלק קצר העובר בשביל רחב שאינו מוצל. המסלול מתחיל בירידה מתונה וממשיך בעלייה מתונה. חלקו השני של המסלול מתחיל ומסתיים במגרש החנייה של הגן הלאומי ברעם והוא כולל נסיעה והליכה קצרה בשבילים נוחים.

אורך המסלול: כ-3.5 קילומטר.

משך הטיול: 3.5-2.5 שעות.

הערות: הכניסה לגן הלאומי ברעם הינה בתשלום. שעות פתיחת הגן הלאומי: בקיץ 17:00-08:00, בחורף 16:00-08:00. טלפון לבירורים: 04-6989301. חלקו השני של המסלול מתאים גם להליכה עם עגלות ילדים.

פלג מים שליו בערוץ נחל גוש חלב

במרכז הרי הגליל העליון, מתחבא לו נחל גוש חלב ובו קבוצה של מעיינות שפועמים בכל ימות השנה ויוצרים ערוץ נחל מיוחד ויפהפה. מסלול הטיול עובר בבית כנסת עתיק ומרשים, בחורשת צפצפות יפה ובצמוד לפלג המים הזורם, והכל בשבילים נוחים.

בחורף בוהקת כאן בלבן פריחת השקדייה והאדמה תחוחה היטב במשטחי עשב ירוקים. באביב, המדרונות פורחים בשלל צבעים, ובסוף המסלול תוכלו לשכשך רגליים בפלג המים שבעין עלוה.

איך מגיעים: נוסעים בכביש 89. בסמוך לסימון ק"מ 40 (כחצי ק"מ מצפון למושב ספסופה), בנקודה שבה פונה הכביש ב-90 מעלות, פונים צפונה לכביש הכניסה לכפר. נוסעים כ100 מ' עד מגרש החנייה משמאל וחונים.

אורך המסלול: כ-3 קילומטר.

משך הטיול: 2.5-1.5 שעות.

לאתר טלחופש לחצו כאן
טלחופש תיירות ל''ג בעומר טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד