י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"אם תאושר התכנית של גרמן, נתפטר"

לאחר שבאוצר מתחו ביקורת על תכנית ההבראה המוצעת, כעת גם הרופאים מביעים התנגדות • 650 רופאים מתוך 1000, חתמו על עצומה לפיה יתפטרו באם התכנית תקודם • הסעיפים השנויים במחלוקת: שר"פ מחוץ לבית החולים, פיטורי חלק מהעובדים וצמצום מיטות • השרה יעל גרמן: "אני קוראת לרופאים לחתום על התכנית, אנחנו רוצים סמכות"

הרופאים השובתים בהדסה, צילום: פלאש90
הרופאים השובתים בהדסה, צילום: פלאש90

הרופאים בבית חולים הדסה מתנגדים לתכנית הבראה לבית החולים, שהוצגה בפניהם בסוף השבוע שעבר. המשא ומתן בין הצדדים הגיע למבוי סתום, ורוב רופאי הדסה - 650 מתוך כ-1000, הכריזו כי בכוונתם להתפטר אם התכנית תאושר כפי שהוגשה לפניהם.

מיטל יסעור בישראל היום מדווחת הבוקר, כי בעקבות כך שהרופאים לא מעוניינים בתכנית המוצעת, ביקשו הנאמנים מבית המשפט לדחות את אסיפת הנושים, ולקיימה ביום חמישי - ובכך להאריך את הקפאת ההליכים בחמישה ימים, עד ה-20 במאי.

רופאי הדסה יחריפו את האיומים. חלק מהצעדים המתוכננים: ביטול אופציית השר"פ (שירות רפואי פרטי) בהדסה, וביצוע עבודות פרטיות מחוץ לכתלי בית החולים, דבר שנהוג בבתי חולים אחרים.

התנגדות הרופאים לתכנית באה על רקע הסעיפים שלפיהם יפוטרו 30 רופאים בכירים, ייסגר ההוספיס, ויבוטולו כ-10 מיטות פסיכיאטריות. הצעדים הללו, לדברי הרופאים, נעשים משיקולים כלכליים בלבד, ולא הגיעו בהסכמה עם הרופאים עצמם.

הרופאים יפסיקו גם להורות בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, "יושבת חבורת כלכלנים ומחליטה שלא יהיה הוספיס או לצמצם מחלקה פסיכיאטרית. אלה לא דברים שנעשו לאור חזון רפואי ובבדיקה מול מנהלי המחלקות," אמר יו"ר ועד רופאי המחלקות, פרופ' דרור מבורך, לתקשורת.

ד"ר שגית ארבל-אלון, יו"ר ועד הרופאים הבכירים, אמרה כי "במהלך יחצני מבריק הצליחו הנהלת הדסה וגורמי ממשלה להסיט את האש לרופאים לאורך כל המאבק. עשו דמוניזציה לרופאים, שכאילו כל תכליתם היא להתעשר על חשבון הציבור, ולא כך הוא. מרבית רופאי הדסה, כ-776 רופאים, משתכרים משכורות פחות טובות בישראל. ויתרנו ויתורים מפליגים, והם מנסים לדחוק אותנו לפינה ולהגיד כי אנחנו גורמים לפירוק.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הוסיף: "ההסדר במתווה הנוכחי שלו גורם למשבר אמון בין הרופאים להנהלת הדסה."

שרת הבריאות, יעל גרמן, קראה אמש לרופאים בהדסה לשוב לעבודתם ולחתום על תמיכתם בתכנית ההבראה. "נשקיע 700 מיליון שקלים בפתרון המשבר. לא ניתן להדסה ליפול", הבטיחה השרה גרמן בכנס סיכום העשייה השנתית של מפלגת יש עתיד., "הממשלה לוקחת אחריות, אבל אנחנו רוצים גם סמכות".
בית חולים משבר תכנית הבראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד