כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

היום: נסיעה חינם בקווי התח"צ של 'קווים'

לטובת האזרח - לאחר שהמשא ומתן מול ההנהלה כשל,יוצאים הנהגים לשביתת אזהרה • כמחווה למנכ"ל היא הוגבלה ליום אחד

אוטבוסים, צילום: פלאש90
אוטבוסים, צילום: פלאש90

השביתה בקווים יוצאת לדרך, אך במתכונת מצומצמת, רק יום אחד: בישיבת משא ומתן שנערכה אתמול (א') עזב יו"ר החברה זאב הורן בזעם, לנוכח הצעדים עליהם הכריז ועד העובדים בחברה, אולם הפגישה נמשכה בין נציגי העובדים למנכ"ל ציון פת וצוות ההנהלה.

ההנהלה מסרה לועד העובדים בישיבה כי תהיה מוכנה להביא בחשבון- במסגרת ההבנות שיהיו במשא ומתן להסכם הקיבוצי ובתוספת התקציב לנושא השכר, גם תוספות לשכר השעתי של הנהגים.

לאור נכונות חלקית זו לדון באבן הנגף העיקרית, וכמחווה של רצון טוב למנכ"ל ציון פת -החליטה נציגות העובדים להגביל את הצעדים הארגוניים, עליהם הכריזה ללא הגבלת זמן, ליום אחד בשלב זה, והנהגים ישביתו את פעולת הקופות באוטובוסים מחר - יום שני ה-11.5 בלבד, כדי לשוב ולמצות כל הזדמנות למשא ומתן.

"אנו סמוכים ובטוחים שההנהלה תשכיל להתקדם בדרישות הממשיות של העובדים, עובדי קווים נחושים לשפר את תנאי עבודתם ולא יהססו לשוב לצעדים ארגוניים". אומרים בוועד העובדים. "אנחנו כעובדים לא נוהגים לשבור את הכלים, וניתן כל הזדמנות למשא ומתן , אם זאת איננו יכולים לקבל איומים מופרכים שהשמיעה ההנהלה על חשיפת הנוסעים והעובדים לתביעות אישיות".

בחוות דעת שהפנה המערך המשפטי של כוח לעובדים לעובדים לקראת השביתה נאמר: "השתתפות הנהגים בעיצומים בהם ממשיכים הנהגים לשרת את ציבור הנוסעים ולהפעיל את כל הקווים כרגיל, ורק נמנעים מלפתוח את קופות התשלום, הינה צעד ארגוני לגיטימי במסגרת זכות השביתה. מטרתו היא להפעיל לחץ מידתי על החברה מבלי לפגוע בציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית.

"כך למשל, נהג אוטובוס שובת לא יהיה אחראי בגין נזק שנגרם למשתמשים בקווי האוטובוסים של החברה בעקבות השביתה".

בכוח לעובדים מציינים כי אם מאמינה הנהלת החברה באמת כי עיצומים מסוג זה חושפים את החברה הנהגים או הנוסעים לסיכון משפטי או אחר, עליה להפעיל את הזכויות העומדות לה במסגרת סכסוך העבודה, לבטל את הנסיעות ה"מסוכנות" או להציע להן חלופה: "ברור כי מדובר בחשש החברה על כיסה ורווחיה בלבד, ונסיון מופרך להפחיד את הנהגים הנחושים במאבקם"
שביתה קווים כוח לעובדים אוטבוסים נסיעה חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד