כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כל מה שרציתם לדעת על מושב הקיץ של הכנסת

הכנסת חוזרת, ועל שולחן המליאה סוגיות בוערות • מי יהיה נשיא המדינה? וועדת חוץ וביטחון, חוק הגיור, שמיטה ועוד • כנסו

מליאת הכנסת. צילום: יוסי פורמנסקי
מליאת הכנסת. צילום: יוסי פורמנסקי

פתיחת מושב הקיץ של הכנסת : היום (ב) בשעה ארבע אחר הצהריים יחלו דיוני המליאה בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת.

המושב הנוכחי צפוי להיות מושב קצר בן פחות משלושה חודשים ומלבד הנושאים הפוליטיים הבוערים שצפויים לעלות בו שהבוער שבהם הוא סוגיית הבחירות לנשיאות המדינה, הוא צפוי להיות מושב סוער בנושאי דת ומדינה כאשר המתח בין הבית היהודי ליש עתיד וגורמים במפלגתה של לבני הולך ומתעצם והגיע כבר לשיאו בסוף מושב החורף, כאשר גורמים מיש עתיד כבר הכריזו על כך ש"ברית האחים" הסתיימה ואין כלל מחויבות בין הסיעות בנושאים אלו. היא הבחירות לנשיאות המדינה.

בין הנושאים שצפויים לעלות במושב הקרוב יהיו בראש ובראשונה סוגית חוק הגיור שברגע האחרון ולאחר התערבותו של ראש הממשלה נדחתה מסוף מושב החורף, חוק הפונדקאות, ברית הזוגיות ועוד.

מלבד הנושאים הנמצאים בהליכים חקיקתיים ישנם עוד מספר רב של נושאים בהם פועלים חברי הכנסת כשביניהם, סעיף המעונות לילדי האברכים, העברות כספים לשנת השמיטה ועוד.

נושא נוסף שצפוי כבר היום עם תחילת המושב הוא בחירת יו"ר לוועדת חו"ב. הנושא נחשב לשנוי במחלוקת קשה בין יש עתיד לראש הממשלה, אך היום מתברר כי הצדדים הגיעו להסכמה לפיה יש עתיד תקבל תפקיד סגן שר נוסף, ובתמורה תעבור הוועדה לידי הליכוד ביתנו, ככל הנראה בראשות יריב לוין וזאב אלקין, שישמשו בתפקיד ברוטציה.

בסוגית הבחירות לנשיאות המדינה, במשכן מחכים להחלטת סילבן שלום האם לאחר ההודעה על סגירת התיק נגדו הוא יחליט להתמודד לתפקיד כאשר מנגד ניצבים הנסיונות של נתניהו לקעקע בהליך חוקתי את תפקידו של הנשיא עקב חששו מבחירתו של רובי ריבלין שכרגע הינו מועמד מוביל לתפקיד.
כנסת הצבעה מושב קיץ גיור מליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד