י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החיד"ו מרגיע: "לא יותר מ-5 שנות מאסר"

שני צעירים חסידי ברסלב נעצרו במדריד כשברשותם כמות גדולה של סמים • לטענתם, התבקשו על ידי חרדי להעביר רכב מבלי לדעת מה הוא מכיל • החיד"ו וייס בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "מקווה שכמו שהצלחנו ביפן נצליח גם כאן" • "שלחתי את האיש שלי לגייס עורך דין מתאים, ולהעביר לבחורים אוכל כשר ותפילין"

החיד"ו וייס אצל הגרש"מ עמאר
החיד"ו וייס אצל הגרש"מ עמאר

בעוד בישראל מנסים עסקני חסידות ברסלב לגייס עזרה עבור שני הצעירים שנעצרו לפני שבוע במדריד, החיד"ו וייס מאנטוורפן עסוק כבר בהגשת סיוע.

ר' יהודה יעקב, נאמנו של החיד"ו וייס, אשר פעל ללא לאות בשחרור עצורי יפן, כבר יצא אתמול בבוקר למדריד, כשהוא מצוייד בשני זוגות תפילין, ובאוכל כשר.

"הבעיה הראשונה שהייתה עם העצורים היא שכבר שבועיים שלא בא אוכל כשר לפיהם, והדבר הראשון שלקחו מהם בעת מעצרם היו הטלית ותפילין", אומר לנו החיד"ו בשיחת טלפון מאנטוורפן. "מיד כששמעתי על דבר מעצרם, שיגרתי מהארץ את האיש שלי ר' יהודה יעקב, שהוא כבר הפך למומחה בענין, כדי שיפעל לגייס שם את עורכי הדין המתאימים ובעיקר כדי לסדר לשני הבחורים אוכל כשר ותפילין".

• האם מדובר בשידור חוזר של עצורי יפן?

"ב"ה לא, כי החוקים בספרד שונים מהחוקים ביפן, ביפן העונש על עבירה מהסוג ששני הבחורים ביצעו הוא לפחות 25 שנה, התנאים קשים ובעבירות מסוג שכזה היפנים מאוד קשוחים. בספרד העונש המירבי על עבירה כזו הוא חמש עד שש שנים. אני מקווה שכמו שהצלחנו ביפן כך נצליח גם כאן".

החיד"ו ממשיך ומזהיר את בחורי הישיבה: "על פי הגמרא לעשות חסד זו מצווה עוד יותר גדולה ממצוות הצדקה, אבל במקרה הזה שאנשים מבקשים מבחורי ישיבה תמימים להעביר דברים אסורים, אין מצווה לעזור, כי המעצר הזה גורם לחילול ה' גדול, ועל חילול ה' אין תקנה".

שני בחורי הישיבה, המשתייכים לחסידות ברסלב, נעצרו לפני שבועיים בשדה התעופה במדריד עם כמות גדולה של סמים. דבר מעצרם של השניים נודע רק אתמול, כאשר שליח חב"ד בספרד שניסה לבקר את העצורים - נענה בשלילה מוחלטת, בשל החוק שקיים בארצות שונות לפיו אין לבקר עצור לפני הבאתו בפני שופט.

העצורים הם נתן ויוסף, בני 22 ו-23, תושבי ירושלים וצפת. נתן הוא בחור ישיבה ויוסף נשוי. בני המשפחה, שמבקשים להישאר בעילום שם, אמרו כי השניים יצאו לטיול באירופה, וכאשר טיילו בספרד הוצע להם רכב שכור חינם למדריד, ונאמר להם כי הרכב הושכר במדריד ולכן יש להעבירו לשם. השניים לא חשדו בדבר וקפצו על המציאה, אך לא ידעו כי ברכב היתה מוצנעת כמות גדולה של סמים, והם נלכדו ונעצרו.

ביום שישי האחרון הותר לאחד העצורים ליצור קשר עם משפחתו, והוא סיפר להם בבכי כי נפלו בפח שטמן להם חרדי, וכי הם לא ידעו דבר על תכולת המטען. בינתיים גייסו עסקני ברסלב את החיד"ו וייס ואת שליחי חב"ד בספרד, במטרה ללמוד את חוקי המדינה ולהעביר לשני העצורים אוכל ותפילין.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקן ר' יהודה יעקב טרם המריא לספרד, והוא עדיין שוהה בבני ברק.
רכב ספרד מדריד עצורי ספרד החיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד