כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כי אות היא לכם? • אותיות בעיצוב

האותיות סובבות אותנו 24 שעות ביממה, לא סתם אנו נקראים עם הספר, קשר חזק מאד יש בין היהדות לאותיות • לאחרונה האותיות יצאו מהדפים - והשתלטו על חלל הבית

צילום: goldstein Eijffinger
צילום: goldstein Eijffinger

אותיות עץ דקורטיביות לעיצוב בית מאוד נפוצות בארצות הברית כדרך לעיצוב הקירות בצורה ייחודית ודינמית, בארץ רק בשנים האחרונות מעצבים החלו להשתמש בקו עיצובי זה. לכן כשאתם מחליטים לעצב את הבית בעצמכם תוכלו להיות יצירתיים ומקוריים על ידי הוספת אותיות דקורטיביות לחלל הבית.



דוגמה מצוינת לכך שאותיות שאפשר לגעת בהן - זה הכי טרנדי שיש, הוא סיפורו של מקום מופלא בדרום תל אביב בשם: "ב.ש. גוטסגנדה חותמות ועוד" לפני שלוש שנים נכנסה ניצה לבית המלאכה של משפחתה בדרך מנחם בגין 1, אז נגלה לה, תוך כדי סידור מחדש של החלל, אוצר בלום של היסטוריה ארץ ישראלית. תבניות ברזל, גלופות בקליט, פליז ואבץ, חומרי גלם רבים, ביניהם אותיות ושלל חותמות, שהיו זרוקים ונשכחו בארגזים במשך שנים, אווררו והוצאו לקדמת הסטודיו.



המפגש המחודש עם חומרי הגלם הישנים, שנותרו ללא התכלית לה יועדו, הצית בניצה כיוונים חדשים של יצירתיות. מתבניות הברזל היא יוצרת מראות, ומגלופות הבקליט - פנקסים ותחתיות לספלים. לוחיות האלומיניום, ששמרו על המרווחים בין אותיות העופרת ("ספייסרים" בשפה המקצועית), משמשות אותה כחומר גלם לתכשיטים רעיונות לקישוט קירות בעזרת אותיות:



1.יצירת "קולאז' אותיות" כלומר אותיות מעורבבות בסידור שלא יוצרים מילים. עבור דקורציה כזו בדרך כלל בוחרים אותיות צבעוניות, בצורות שונות ולעיתים גם מחומרים שונים וסידורם על הקיר בצורה אסטטית ונעימה.



2. נוכל לקחת קירות ריקים ומשעממים ולהפוך אותם ליצירת דינאמית חסרת גבולות ומסגרת. זאת בעיקר בגלל גודל שונה וסידור אי סימטרי של האותיות.



3.אלמנטים עיצובים מאוד משפיעים על הבית, כמו תבלינים שמוסיפים לאוכל, הם יוצרים אווירה המתאימה לבעל הדירה.



4.איך אפשר לשפר חדר ילדים בעזרת עיצוב הקיר הצמוד לראש המיטה. מה שנדרש זה מספר אותיות בגדלים וצבעים שונים המסודרים מעל המיטה בהתאם לדמיונכם הפרוע. אנו ממליצים ליצור קומפוזיציה במראה אחיד בעזרת 3-4 צבעים, ובנוסף אפשר גם ליצור שילוב של מילים או פתגמים קצרים.



5. מאוד פופולארי הוא להשתמש במילים ומשפטים בעלי מסר חיובי, מילים כמו "HOME", "HAPPINESS" וכדומה מוסיפות אנרגיות חיוביות לסביבה ובעיצוב הנכון גם מעבירות חוויה אסטטית.



6.קישוט קירות עם שמות פרטיים. בדרך כל נהוג לשים שמות על קירות בחדרי ילדים.כך הילד מתרגל לקחת את שמו בהקשר חיובי שמקדם את הביטחון העצמי ועוזר לו לרכוש גישה חיובית כלפי כלפי העולם. טוב במיוחד כאשר הילד עצמו מעורב ביצירתם של אותיות הדקורטיביות. ניתן לרכוש אותיות נקיות מצבע וכך להפוך את עיצוב האותיות לחוויה משפחתית משותפת.

צילום:goldstein Eijffinger

<

צילום: goldstein Eijffinger

>

צילום: goldstein Eijffinger



צילום: Camilla_Lindqvist



צילום: Camilla_Lindqvist



צילום:Camilla_Lindqvist



צילום: Camilla_Lindqvist



א.א מראות



צילום: Camilla_Lindqvist

הכותבת היא אדריכלית, מעצבת פנים וסטייליסטית

גילי לוינשטיין-  0548009043
עיצוב חידושים אותיות פרקטים לבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד