י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהי אסטרולוגיה ומה יחסה של היהדות אליה?

מהי אסטרולוגיה? בת שבע לפקיבקר, אסטרולוגית, מאבחנת כירולוגית-פסיכולוגית בשיטת CPD ומטפלת בשיטת מוח1 - מסבירה

צילום: מאיר דהן
צילום: מאיר דהן

אז ראשית, יש לי בקשה. לפני שאתן ממשיכות לקרוא, תנסו, ואני יודעת שזה לא קל, להתעלם מכל מדורי ההורוסקופ, שבטח קראתן פה ושם..

אסטרולוגיה = תורת הכוכבים, זו בעצם תוכנת המחשב הגדולה והמשוכללת שנוצרה אי פעם. לכוכבים, שסובבים כל העת במסלול קבוע וידוע מראש, העניק הקב"ה אנרגיה (ומכאן שמם "צינורות שפע") המשפיעה על אופיו ומהלך חייו של כל אדם באשר הוא.

מדורי דורות עסקו רבים, ביניהם רבנים ידועי שם, בחקר האסטרולוגיה והמזלות, וידועים גדולי עולם ומנהיגי מעצמות שניהלו וכלכלו את חייהם בהתאמה לחקר זה.

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת כשבאים לעסוק באסטרולוגיה זה כי המזלות והכוכבים אינם "המקור" לשום השפעה אלא שהם אך ורק "צינורות" להעברת השפע. בדיוק כמו המחשב, משוכלל ככל שיהיה, יש בו רק את מה שנכניס בו, ושום דבר מעבר לזה. עם כל הטכנולוגיה המתקדמת שהטמענו בו, הוא לא מסוגל להפעיל או לשנות בכוחות עצמו שום דבר מעבר למה שיש בו.

האמירה "יהודים מעל המזל" אינה מתייחסת לכך שהאנרגיה של הכוכבים והמזלות אינה משפיעה עלינו. כלל וכלל לא. אלא שיש בנו את היכולת, מעצם היותנו בניו של המתכנת הגדול, לגשת ישירות אל מקור השפע ולבקש ובכך לעקוף ולהתעלות מעל המזל..

עכשיו, כשהבנו את סדר העניינים אפשר לרדת קצת לעומקם של דברים, להבין מה היא האסטרולוגיה ויותר חשוב – מה היא נותנת לנו.

אני יודעת, מה לעשות, שה'קסם' הגדול של האסטרולוגיה טמון איפשהו בין עמודי ההורוסקופ לבין אסטרולוגים הספונים בחדרם ומנבאים לנו את עתידנו, תמורת סכום כזה או אחר של זוזים. בעדינות רבה, כדי שרסיסי ניפוץ הסטיגמות לא יפגע חלילה במישהו, תרשו לי לגלות לכן כי... זה לא 'באמת' עובד.. ולא כי התוכנה דפוקה, היא עובדת מצוין, אלא כי אנחנו, בשר ודם אין לנו את היכולת לפרש במאת האחוזים את מה שנרשם שם. כל מה שאנחנו רואים שם נתון לפרשנות האישית של מי שמפענח את הדברים. ולא רק זה, אלא שחוסר היכולת שלנו, כבני אנוש, להבין עד הסוף מה הוא 'טוב' או מה הוא 'רע', לא באמת מאפשרת לנו להבין האם ה'טוב' שאנחנו רואים הוא משהו שיצאו ממנו פירות טובים או שחלילה מדובר ב'טוב' שהוא רק נראה כזה אבל טומן בחובו דברים לא כל כך נעימים, וכמובן, גם על הצד ההפוך..

אבל בנוסף לזה, יש גם את עניין הבחירה החופשית ו'תמים תהיה עם ה' אלוקיך'. ה'קסם' האמיתי בעיניי הוא לא לדעת בדיוק מה עומד לקרות, אלא ביכולת שלנו, כבני אנוש, לקוות, להאמין, לחלום, לרצות דברים, גם אם אין לנו מושג אם הם יתממשו בסוף, או באיזה אופן הם יתממשו. ועוד לא דיברנו על הבחירה שלנו להילחם, לבקש עבור עצמנו, לקיחת האחריות ועוד כהנא וכהנא דברים טובים שנלקחים מאתנו ברגע שאנחנו יודעים, עוד לפני שהתחלנו, מה יהיה בסוף..

מה שכן, במקרים מיוחדים של קושי, של תקיעות, של צורך ב"לעשות סדר" יש מקום לפתוח את המפה ולבדוק מה קורה כרגע מבחינת מסלול הכוכבים. ההבנה של האירועים שמתרחשים ברגע זה, ואני חוזרת ומדגישה, ברגע זה, יכולה להבהיר את התמונה כולה, לתת כלים נוספים להתמודדות ולאפשר, למי שצריך כרגע להתמודד עם משהו מסוים, לעשות את זה בהצלחה רבה יותר.

אז אם לא הורוסקופים ותחזיות, בשביל מה הטרחתי אתכן עד עכשיו? כי אסטרולוגיה זה כלי אבחוני מדהים ומדויק. מפת הלידה מספרת בפרוטרוט על הדברים הטובים שהבאתם אתכם פה לעולם, תכונות האופי החיצוניות שלכם, כמו גם המקומות העמוקים והאפלים שיש בכל אחד מאתנו. היא תספר על היחסים עם אבא ואימא, על מסלול חיינו, על החוזקים שלנו ועל המקומות בהם צריך קצת יותר להתאמץ כדי להפיק דברים טובים. איך אנחנו חושבים, איך אנחנו מוציאים אל הפועל, העולם החברתי שלנו ומה אנחנו רוצים מזוגיות ועוד המון המון דברים שכל אחד מהם קשור לתחום אחר בחיינו.

נכון, מפת הלידה לא תספר על הבחירות שאנחנו לוקחים (אפשר רק לשער מסך כל התכונות שרואים במפה, אבל עדיין.. יש לנו את זכות הבחירה..) מה שאומר שלא תמיד אפשר לדעת לאן החיים יובילו אותנו.. אפשר לדעת עם איזה 'כלים' בצענו את ההחלטה שלנו, אבל הנשמה איתה הגענו, החינוך שקיבלנו מהורינו, משפיעים לא פחות על ההחלטות שלנו מהכלים שיש לנו..

את זה, דרך אגב, אני מצליחה להשלים עם הכלים הנוספים שיש לי – כפות הידיים, מבנה הפנים ושיטת מוח אחד.. אבל על זה, כנראה, בפעם אחרת..

בניגוד להרבה דברים שאני שומעת, תרשו לי לספר לכן שאין "טוב" ו"רע" באסטרולוגיה. יש רק תכונות שכל אחד מאתנו בוחר לאיזה כיוון לקחת אותן. כל תכונה יכולה לקבל ביטוי חיובי וביטוי שלילי. הטוב והרע נגזרים מהבחירות שלנו ולא מהתכונות. אז אם שאלתן, אין מזל טוב ואין מזל רע. יש 12 מזלות שמכל אחד מהם אפשר לעשות 'מטעמים' מסוגים שונים.. כולכן בטח מכירות את מה שמופיע בזוהר "מי שנולד במזל מאדים יהיה שופך דמים כל אדום מושך כוחו מכוכב זה. אמר רב אשי: או שיהיה מקיז דם או ליסטים או שוחט או מוהל". אז זהו. בדיוק זה.

במפת הלידה של כל אחד מאתנו 11 כוכבים שמחולקים בין 12 מזלות. מיקומם של הכוכבים במפת הלידה שלנו תואם את מיקומם המדויק בשמים ברגע בו נולדנו. בנוסף, יש לנו גם נקודת אופק, הנגזרת משעת הלידה שלנו וגם היא משמעותית מאד כשבאים לבצע ניתוח אופי. מה שנגזר מכל זה הוא שבעצם לכולנו אותם הכוכבים ואותם המזלות, ההבדל הוא במיקומים ובשילובים בין כל הגורמים האלה. בדיוק כמו שנראה בפרצופים שלנו. לכולנו אותם האיברים – עיניים, אף, אוזניים, סנטר וכו'. אבל המיקומים והשילובים ביניהם הם מה שיוצרים את הפנים המיוחדות לכל אחד מאיתנו. במאמרים הבאים נרחיב מעט על סוגי הכוכבים, סוגי המזלות, נקודת האופק ועוד ונבין כי עם כל הכבוד למזל בו נולדנו, הוא לפעמים מקבל מקום נמוך בסולם העדיפויות של האבחון האישיותי.

בתשבע לפקיבקר- 0507915500

קישורים:
לינק לעמוד הפייסבוק של הכותבת
אסטרולוגיה רוח יהדות נשים ניו אייג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד