י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ה'מופת' של הגר"ח: השעון הסיט את הקליע מהוריד

הקליע שפגע ברגלו של תלמיד ישיבת 'אור אלחנן' - הוסט מוריד ראשי באמצעות שעון • מדוע היה השעון בכיסו?

צילום: דן יעקובס
צילום: דן יעקובס

תלמידי ישיבת 'אור אלחנן', טרם נרגעו מהדרמה שהתרחשה בין כתליהם אתמול (א), כאשר אחד מתלמידי הישיבה נפצע מפליטת כדור מאקדחו של המאבטח, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

הבוקר, נוסף ממד מרגש לסיפור, כאשר נודע כי הבחור ניצל מפגיעה חמורה יותר, אודות לשעון שהיה מונח בכיסו והסיט את הקליע במילימטרים בודדים מהעורק הראשי ברגל.

ומדוע היה השעון מונח בכיסו והוא לא ענד אותו על היד? ההסבר נעוץ בסיפור מעניין, שממנו עולה כי הציות לדברי חכמים הציל את הבחור מפגיעה חמורה יותר.

מזה כשנה בערך, שהגר"ח קנייבסקי מורה לכל תלמיד ישיבה או אברך שבא לפניו ועונד שעון יוקרתי, אפילו מוזהב או מוכסף, שהדבר מוגדר כ'תכשיט' ויש בכך משום 'לא ילבש'. כמובן, שאין כל איסור בהחזקתו בכיס.

גם מיודענו תלמיד הישיבה, ביקר במעונו של הגר"ח לפני כחודש, וכאשר הגר"ח הבחין בשעון שענד על ידו, העיר לו כדרכו על כך. הבחור ציית מיד והסיר את השעון והניחו בכיסו. מאז, הוא שומר בקפדנות על הוראת הגר"ח ואיננו עונד אותו יותר.

"החובשים שטיפלו בבחור הפצוע, הבחינו בשעון שמבצבץ מבין כיס המכנסיים. הם הביעו השתאות מרובה מכך שהשעון בעצם גרם לקליע להחטיא את העורק הראשי ברגל, שכן הוא בלם את הכדור והסיט אותו הצידה. למותר לתאר, מה יכול היה לקרות אלמלי הוא היה פוגע בעורק זה, חלילה". אמרו הבוקר תלמידי אור אלחנן בהתפעלות.
הגר פציעה אור אלחנן לא ילבש עורק ראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד