כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב הראשי של פריז חשוד בסחיטת מסורבת גט

על פי החשד, האישה נדרשה לשלם כ-120 אלף דולר בתמורה לגט, והרב גוגנהיים, ששמע את הדרישה הגיב: "זה מחיר החופש שלך"

הרב יצחק גוגנהיים
הרב יצחק גוגנהיים

פרשיית סחיטת גט חדשה, מסעירה את הקהילה היהודית בצרפת: מסורבת גט בת 28 טוענת כי הרב הראשי של פריז בירת צרפת סייע בידי שני דיינים אחרים בסחיטה של 120 אלף דולר בתמורה למתן גט.

בשבוע שעבר הגישה האישה תלונה נגד הרב גוגנהיים ושני דיינים נוספים. בוידיאו שהקליטה האישה בחשאי בעת הדיון נדרשת האישה לשלם לבעלה מעל לארבעים אלף דולר בתמורה לשחרורה מעגינותה.

אחיה של האישה סיפר בכלי התקשורת המקומיים כי הרב הראשי של פריז שמע את הדרישה ואף תמך בה בהפטירו "זהו מחיר החופש שלך". הוא הוסיף ואמר כי עשויה להיות לו בעיה עם רשויות המס במידה וירשום את הצ'ק. שכן רשויות המס יבקשו לדעת פרטים. בשלב זה הציע לו אחד הדיינים לרשום צ'ק בסכום של מאה ועשרים אלף דולר עבור עמותה חבדי"ת שלא למטרות רווח. העמותה תעביר לבעל סרבן הגט את הארבעים אלף דולר ואת היתרה ייקח לעצמו.

הדיינים הסבירו לאחי האישה כי הוא לא יפסיד מה"דיל" כי על פי החוק , הוא עשוי לקבל החזר מס של מעל ל60 אחוז. האח העביר את הצ'ק הנדרש וקיבל תמורתו את הגט עבור אחותו שהייתה מעוגנת חמש שנים. למחרת פנתה משפחת האישה אל הרב גוגנהיים ודרשה בחזרה את הצ'ק בטענה כי הדיל אינו כשר וכי יש להם הקלטה מהדיון בבית הדין הרבני. בית הדין סירב להחזיר את הצ'ק והאישה הגישה תלונה במשטרה נגד הרב הראשי ונגד שני דיינים נוספים שנכחו בדיון, אל התלונה צורף העתק של סרט הוידיאו שצולם בעת הדיון.

הרב יצחק גוגנהיים המשמש כרב ראשי של פריז מאז 2013 ממלא את מקומו של הרב ג'ילס ברנהיים שנאלץ לפרוש מתפקידו בשל עבירות פליליות. הרב גוגנהיים אמר לכלי התקשורת כי הכול שקר וכי מטרת התלונה לפגוע בסמכותו של בית הדין הרבני בפריס.

"הטעות היחידה שלי הייתה בכך שלא זיהיתי מיד את הגישה הפרובוקטיבית המופרזת של המשפחה כלפי הדיינים", אמר הרב גוגנהיים.

התלונה שהגישה האישה התפרסמה בכלי התקשורת בצרפת והקהילה היהודית שכ"כ סובלת מהאנטישמיות הגואה, מוצאת את עצמה שוב בכותרות.
בית דין מסורבת פריז גוגנהיים סחיטת גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד